bild

bild

fredag 20 juli 2012

Bisarrt

Man kan väl lugnt påstå att natten varit orolig när det fångats halvdöda möss i råttfällorna på övervåningen.


Det började med att herr B hittade lortar uppe på vinden när vi skulle plocka ner fostertjejens grejer härom dagen.
Sedan hittade han tuggad kartong i förrådet.
Och då var jag tvungen att erkänna att jag hört ett gnagande ljud inne i väggen.
Något jag annars aldrig skulle våga nämna.
Herr B har nämligen en inte så liten släng av musfobi.
Men den här gången är det förstås befogat.
Fy tusan.
Efter 15 år i ett gammalt hus mitt i skogen var det väl inte så konstigt att det skulle hända förr eller senare.
Men ändå.


Att vittja fällor mitt i natten, svettas ihjäl och plågas av ettriga flugor (sover de aldrig?) samtidigt som halsen sväller upp och man tappar rösten är väl inte drömuppladdningen inför en semestertripp direkt.
Men det blir nog bra.


Inte har jag packat några kläder heller. Det börjar kanske vara dags, med tanke på att vi åker om två timmar.

1 kommentar:

  1. Jag vet ju att ni nu tagit er i väg, och jag hoppas att ni fick med er åtminstone nått ombyte. Annars e ma int så pjåsku hen i innlanne, lite skit ha ingen dött ta... Vänn böxan ut å in, hä dug hä...

    SvaraRadera