bild

bild

torsdag 12 juli 2012

Softardag - my ass!

Njä, inte är det nån lek att springa i butiker med en 8-åring och en 9-åring i släptåg.
Inte heller att vara sååååå nervös för 15-åringens moppeteoriprov under tiden.
Men den här gången klarade han sig bättre. Mycket bättre. Med glans, till och med.
Då var det nog betydligt svårare att prova jeans till förbannelse. Men till slut klarade han det med. På rea, of course. Och hösten är räddad.
Efter alla butiker i stan avslutade vi med att bisarr-handla på Ica.
När snällmamma är med slinker det med mycket konstigheter. Små legogubbar laget runt, räkor(!), tuggummin och annat livsnödvändigt.
Fast jag var även snäll mot mig själv och köpte ett par knallila gummistövlar för en 50-lapp. Ska väl tilläggas.
Sedan dog jag ifrån ett korsord i tv-soffan.
Och antagligen var det precis då småligisterna passade på att stjäla chokladpuddingen som 8-åringen köpt för egna pengar.
Nä. Jag vet inte när jag lära mig att hushålla med min minimala energireserv.
Springa(!) på stan är ju bland det värsta som finns.
Mycket för att jag alltid försöker vara så effektiv som möjligt. Handla både till hela familjen och presenter till allt möjligt folk och fä. Som om jag väntar världskrig eller nåt.
Att se till att hålla sju personers garderober fyllda med lagom stora kläder var nåt jag kunde göra i sömnen innan jag blev sjuk. Nu...Not so much.
Nu kostar det kanske mer än det smakar, till och med.
Men jag är för snål för att överlåta det till shopping-analfabeten herr B. Han skulle bara grabba tag i första bästa och det skulle bli arton gånger så dyrt. Och dessutom i fel storlekar.
När jag kört slut på mig själv blir min tinnitus olidlig. Vet inte om tjuten blir högre eller om jag bara upplever det så för att jag inte orkar höra på skiten längre.
Dessutom har jag fått ett nytt "syrsaljud" ovanpå mina gamla vanliga brus och tjut. Som dessutom svajar och byter frekvens så att jag verkligen ska höra det h-e-l-a tiden. Det är väl bara en tidsfråga innan jag hör röster också.
Äh, det börjar nog vara dags att kolla hörseln. Jag tror att jag hör dåligt på vänster öra. Det öra jag slog ut bilrutan med när jag voltade med bilen för tio år sedan. Det var efter den kraschen tjuten kom, så det är väl inte omöjligt att det hände nåt med hörseln samtidigt.
Haha, hoho, hihi.
Här sitter jag och gnäller som en gammal kärring.
Ta dig samman människa och Carpe Diem för fan!
Häll upp ett glas cola fullt med is och med minst två citronskivor, bädda ner dig i tv-soffan med din man och se en film. Vad är väl lite tjut i skallen när det är (nästan) helt tyst i resten av Dårhuset.

1 kommentar: