bild

bild

torsdag 12 juli 2012

Softardag

Problemet med att städa barnrum är att det är värsta sortens Sisyfosmöda.
Det blir stökigt igen fort som aldrig förr för att ungarna tycker att det är inbjudande att leka när mamsen sorterat lego och radat upp bilar.
Men det måste förstås göras med jämna mellanrum ändå.
Risken är väl annars att grabbarna försvinner där inne.
Nu är det gjort i alla fall.
Och alla pennor är bortplockade ur 6-åringens rum. Visserligen är det roligt att han kan skriva, men kanske inte på möbler och tapeter.


Nu ska jag, 15-åringen och 8-åringen med kompis åka in till la stada.
8-åringen ska shoppa loss för sina pengar som han påstår att han har innestående. Jag väljer att lita på att han har koll, men jag kan lika gärna bli grundlurad.
15-åringen ska prova byxor. Och förhoppningsvis få med sig tre par hem. Jag hyser stora förhoppningar att det skriande behovet går att kombinera med Kapp Ahls "tag tre betala för två reaplagg".
Själv ska jag leta födelsedagspresenter till vännen herr G som fyller jämnt inom kort. Vi har ett tema som vi själva tycker är kul, men man vet ju aldrig med födelsedagsbarnet.


I övrigt är det liksom en softardag. Det behövs väl såna också, antar jag. För den obokade veckan blev icke helt oväntat ändå ganska full. Och bara med roligheter, faktiskt. Imorgon flyr jag och fina S våra storfamiljer för en vuxendag. På lördag är det som sagt sommarteater och på söndag kalas. På måndag kommer käraste C hit. Vår gamla fostertjej. Det ser jag verkligen fram emot. Efter det ska väl äntligen vår tripp till herr H i fjällvärlden bli av. Shit, sedan är ju juli nästan slut! Nåja. Det växer i alla fall ingen mossa på rullande stenar.
I morse upptäckte jag att barnen har dekorerat hela fondväggen i matrummet med spagettibitar. Tja, vad säger man?

1 kommentar:

  1. Städa barnrum, ja du, jag tömde ju dotterns rum förra helgen, så jag vet precis hur mycket prylar ett barnrum kan innehålla....

    SvaraRadera