bild

bild

söndag 1 juli 2012

Måndag

Nähäp.
Snacka om evighetshelg.
Dessutom har jag skapat ett monster.
Hade jag kunnat ana att jag väckte en björn som sov hade jag aldrig jagat herr B med blåslampan igår vid kylskåpssaneringen.
Idag är han full av energi och vi har tydligen sjutusen måsten.
Alltifrån att åka och hämta en vedklyv till att handla och städa.
Det var bara när jag försökte smyga in att köpa en yttepyttelist till köket vi snabbrenoverade nästanfärdigt för två år sedan det tog stopp.
Men ändå.
Själv är jag helt slut.
Antagligen på grund av allt friidrottande i tv-soffan.
Men jag är nöjd med resultaten. De Olivera på en fin femteplats och så hejade jag fram en skräll-sjätteplats i slägga.
Även om jag tycker att det skulle vara roligare om de verkligen kastade släggor och inte en kula i ett snöre så är kastgrenar alltid underhållande. Deltagarna där har som få förmågan att spotta upp sig ju längre tävlingen lider.


Imorgon får jag fortsätta att vila mig i form på Hälsans Trädgård i alla fall. Kanske ligga i en riktig hängmatta och lösa korsord till och med. Förresten drömde jag om K som är arbetsledare där. Hon var med när jag skulle köpa en begagnad cykel av en gammal klasskompis. Men jag undrar om jag inte blev lurad ändå. Det kändes lite skumt att cykeln hade kedja både på fram- och bakhjulet.


Hittills är det en av de där sällsynta dagarna på plus minus noll barn här i Dårhuset. Inga övernattningar och inga barn som säger sig ha flyttat hem till kompisar. Förutom 15-åringen som häckar i sin bungalow då. Men han lär ju komma in när vi gräddar pizzorna till middag i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar