bild

bild

torsdag 26 juli 2012

Märkligt

I fredags morse vaknade jag och var helt utan röst.
Sedan försökte jag kraxa omkring i fjällvärlden i några dagar utan att nån hörde vad jag sa.
Igår var rösten lite bättre.
Tyckte jag. 
Men tydligen inte så bra att inte precis alla jag mötte kände sig tvungna att kommentera eländet.
Och nu tycker jag inte ens att det går åt rätt håll längre.
Jag kan varken sjunga eller skrika åt barnen.
Eller prata, för all del, om jag inte tar i ända från tårna.
Skumt.
Och ännu skummare är väl kanske att jag även verkar ha tappat orden skrivledes.
Det borde ju faktiskt vara tvärtom.
Att jag skulle spruta ur mig blogginlägg och trakassera folk jag inte känner på fejjan hejvilt nu när jag är stum.
Hm.
Kanske orden ändå sinar nån gång, haha.
Åtminstone är det väl kanske så att ord föder ord som föder ord.
Och här föds nästintill ingenting den här veckan.
Det är nästan stilltje i skallen till och med.
(jomen, jag sa ju nästan)
Kanske man skulle kolla upp det här? Jag vet inte om det är farligt. Jag var lite förkyld när det satte igång, men jag har inte haft ont i halsen alls. Kanske kan det bli permanenta skador på stämbanden eller nåt?
Äh. Mañana, manãna.


Idag har jag snaggat min äckligt övervuxna rabatt nedanför köksfönstret.
Huggit mig fram med machete och under tiden blivit biten av en miljard insekter.
Och nu ser det förstås än värre ut.
Men vi har i alla fall släpat dit min kitchiga fontän som får täcka upp det största hålet i grönskan.
Instant gardening, haha.


Nu klurar vi på vad vi ska hitta på för kvällsaktivitet i det vackra vädret.
Om det inte vore så himla svårt att hitta nåt som passar barn i alla åldrar mellan 3 och 15 år så skulle det vara....eh, lätt (bra logik va?).
De små vill i vanlig ordning bada. Men det vill ingen annan.
Jag försökte lämna frågan fri och fick då de mest bisarra svar från unghopen.
Det märkliga är också att alla verkar förknippa "att hitta på nåt" med att äta eller att köpa saker.
Nä, vi får se. Det lutar åt ett kafé några mil härifrån där det även finns en liten badstrand och en loppis.
Om det inte krockar med OS förstås. För det har högsta prio för mig när det gäller "att hitta på nåt".


21 grader varmt och strålande sol...
Och herr B har visst beställt köttbullar och stuvade makaroner till middag.
Hm.

2 kommentarer:

  1. OS is the shit. Och jag appselut syna dig i antalet tv-timmar.

    Jag vet hur det är med orden. De är slut här med. Och bajs med rösten. Men det är nog ingen fara om du inte har ont. Det skulle nog inte vara nån fara om du HADE ont heller. =)

    SvaraRadera
  2. Ohh, en fontän, en kitschig! Vill ha!!! Foto!

    SvaraRadera