bild

bild

onsdag 18 juli 2012

Spretigt

Ja, idag spretar familjen Annorlunda åt alla möjliga håll.
Bad, fiske och besök i kompisars sommarstuga.
Bland annat.
Ah, jag känner mig lite spretig också. Trots att jag bara vankar omkring här.
Dels är det halvpackat till fredagens semestertripp och dels har jag gjort färdigt presenten till herr G.
Nu är det stökigt.
Mitt i alltihop har dessutom några grabbar gjort rabarberkräm och slabbat runt.
Herr B har gått ut för att spika foder runt dörren på det lilla huset.
Jag har nu bestämt mig för att det ska bli MITT pysselrum.
Där jag kan ha symaskinen framme hela tiden och samla alla klistermärken, papper, pennor och snörstumpar.
För på lilla huset sitter nu vår gamla ytterdörr. Och jag kan därmed LÅSA in mina PRIVATA saker. Hehe.


Nä, nu blev jag uttråkad.
Och jättetrött.
Trots att jag gormade mig till en sovmorgon i morse.
Men jag är supertät i näsan så jag har väl inte sovit så bra.
Igår kväll hade jag lite feber.
Om vi måste skjuta upp vår fjälltripp blir jag deprimerad(!).
För det jag behöver allra mest just nu är att stå högst upp på en fjälltopp.


Vad gör man av dagen när man är både uttråkad och jättetrött?
Hm...
Om det inte vore så tråkigt att sova skulle jag förstås kunna göra det.
Och om det inte vore så uttröttande att vara vaken skulle jag vara det.
Äh, jag kanske går ut och sätter mig i mitt lilla hus för att insupa atmosfären.
Ja, det gör jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar