bild

bild

lördag 14 juli 2012

Hur man än vänder sig har man rumpan bak

Eftersom min svåger - och kanske framför allt min svägerska - en gång för alla slagit fast att det är citat-fånigt-slut citat att fira födelsedagar när man är äldre än 35, och därför uteblivit från mina holabaloon tänkte jag att det gott kunde kvitta att jag missade hans 40-årsmiddag idag.
Ovetandes, ska jag väl tillägga. För jag för konflikträdd för att vråla saker rakt ut.
Det var nämligen så att enda sommarteaterföreställningen det fanns kvar biljetter till var just idag. Och dem bokade jag fast före jag visste att det helt plötsligt inte alls var citat-fånigt-slut citat att fira vuxna människor.
Jag blev väldigt, väldigt sårad den gången de vägrade komma när jag bunkrat upp med grillkött på min 36:e födelsedag. Och jag är också tyvärr väldigt, väldigt långsint.
Så trots att det inte alls var meningen att krocka teatern med middagsbjudning kändes det rätt bra.
Det vill säga...
Åtminstone tills la familia kom hem...
Och det hade varit surprise-bröllop i trädgården.
Nu skäms jag.
Det lönar sig aldrig att ge igen med samma mynt.
Åtminstone inte när man inte är elakt lagd.
Jag hoppas att jag lärde mig nåt av det....

3 kommentarer:

  1. Äsch, bröllop är bara kul för de som gifter sig, du missade inget ;-)

    SvaraRadera
  2. Smygbröllop. Jaha. Det är inte "fånigt" det då? Alltså, jag gillar inte sådana där överraskningsgrejor, jag tycker de är smått oartiga mot folk. Jag tycker det ska vara ordning och reda. Så deeeeet så.

    SvaraRadera
  3. Nettan - inte var det så att du missade något. Du var ju på teater och den var fantastisk! Det är fånigt att tycka att man inte firar födelsedagar - varför vill man inte fira den dagen man föddes?? Annars hade man ju inte funnits?? Ähhh - rätt åt dem att du inte var där!

    SvaraRadera