bild

bild

tisdag 10 juli 2012

Rätt upp i krysset

Gick just in på fejjan efter en liten paus.
Nämen, kors i taket - klagar mina vänner inte på vädret nu igen!
Åh, så meningslöst.
Jag fattar inte hur folk orkar.
För varmt, för kallt, för torrt, för regnigt, för myggigt, för...tja, lagom.
Vad hände med Bättre tända ett ljus än att förbanna mörkret?
Förresten har jag tänt tre ljus precis här invid datorn.
Och inte förbannar jag regnet heller.
Jag har haft en fin dag idag. Sånt är sällan så väderberoende som folk tror.
Jag blev bjuden på en smarrig utelunch i kära E:s kolonistuga med en massa prat och kaffe.
Sedan tog vi en sväng till bästaste inredningsbutiken.
Av någon oförklarlig anledning följde det då med två nya ljusstakar hem. Hm.
Sedan har jag i princip ägnat mig åt korsord.
Jag har kommit på att det är världens bästa sätt att stänga av ångest och negativa tankespiraler.
För att inte tala om irriterande barnkiv.
Jag har betat av hela tidningsberget jag fått av mamma nu. 
Synd bara att det är så få korsord som är lagom svåra.
När man hoppat över de lätta, alla suduku (boring) och morrat åt att det aldrig går att lösa hela A-korsordet har man inte så många kvar.
Kanske kan man få korsordstidningar utskrivna i medicinskt syfte förresten...



2 kommentarer:

  1. Har du varit in till Babs på Ameliabloggen? Hon gör korsord, jag vet att hon nån gång lagt ut flera av sina korsord så att de gick att ladda hem... Jag har slutat med korsord, jag kör Sudoku. Trist, ja visst, men de kan jag lösa samtidigt som jag kollar TV, det klarar jag inte med vanliga korsord...

    SvaraRadera
  2. Gjorde mycket korsord i vintras för hjärnans kull men nu har jag inte "ork" till det.
    Såå ledsamt med lilla Ruff men klokt val tror jag. Bättre än att låta honom lida o kanske orsaka skada på nåt el nån om det slagit över.
    Ha en bra dag, kram.

    SvaraRadera