bild

bild

lördag 28 juli 2012

OS-stiltje i Dårhuset

Oooo, så nära att Sverige proppade till själva världsmästarjapanskorna i fotbollen idag!
Men 0-0 är gott nog.
Gruppspelet ser lovande ut.
Mindre lovande är väl kanske damernas handbollsgrupp. Klantigt lottad med världens fyra bästa lag i samma grupp. Men, men...i OS kan allt hända.
Nu väntar jag på Sverige-Danmark.


I övrigt händer det inte så mycket här. 
Hade fina S och bebben på besök igår kväll, och så fick vi fikafrämmande mitt på dagen idag.
Annars har jag inte sett en kotte. Inte heller har jag tagit mig till pelargonutställningen på Hälsans. Nåja, kanske imorgon.


Vi har just grillat och är helt dästa. Jag gjorde potatis/sötpotatis/palsternacka/lök i ugnen till. Och stekte sparris. 12-åringen var helt lyrisk över anrättningen. Det är roligt. Ingen kan vara så uppåt som han när han är på det humöret. Att fiskelyckan visst varit god idag hjälpte väl säkert till. Det är häftigt att fiskekillarna är så förtjusta i fisk att de tillagar sin fångst själva. Häromdagen rökte de gädda här, och idag hade de visst grillat fisk med grönsaker och citron.


Nä. Usch. Jag vill inte ens tänka på mat.
Bara på Ramlösa Mango.
Och på handboll.
Timingen är i alla fall bra. Ligisterna är förpassade till sina rum efter att ha försökt såga ner min fina och ömt vårdade hägg.
Ha! Jag är visst alldeles själv vid tv:n. Härligt!
Ska bara måla en ny flagga i pannan så är jag good to go.

2 kommentarer:

  1. Det var så kvavt och varmt här att jag glömde äta i tolv timmar. Fick gå upp tre på natten och göra mackor.

    SvaraRadera
  2. Hittills inte sett nått OS, få se hur länge jag klarar mig... Nu kollar vi Simpsons, sen kanske lite Americas funniest homevideos och sen Big Bang Theory på DVD...

    SvaraRadera