bild

bild

fredag 13 juli 2012

Varva ner

Tänk att det ska vara så svårt att varva ner när man egentligen är slutare än slutast.
Nu hoppar jag omkring här hemma som en duracellkanin,
bara för att jag varit på språng hela dagen.
Jaja. Målet är att hålla ihop över middagen i alla fall.
Det ryktas visst om att jag ska göra schnitzel och då lär jag väl hålla mig vaken.
Jag har haft en mycket bra dag med fina S.
Långlunch, fönstershopping och massor med prat går inte av för hackor minsann.
Och det är skönt med någon som är samma situation som en själv = fem barn och en sommarlovsledig karl.
Ah, vi rymmer nog hemifrån alltför sällan egentligen.
Fast just i veckan är jag faktiskt mer på rymmen än hemma, haha.
Imorgon blir det ju barnfri sommarteater med kära E.


I övrigt har jag fått svar på vilka som mumsat i sig min ruccola. Det är tydligen kålmalar. Som bara äter kålplantor och därför har lämnat min vanliga sallad invid. Det är till att vara kräsen. Jag fick också ett bekämpningsmedel (som jag glömde kvar) på Hälsans Trädgård. Hoppas att de går att rädda. Ingen sommar utan egen ruccola.


Myskväll med 12-åringen står på agendan. Helst med skräckfilm. Och med räkmackor. Hur vi ska övertyga 8-åringen om att storebror vill vara ensam med oss vet jag icke. Aaaallt är ju så orättvist nu för tiden. Att jag och 8-åringen har myskvällar titt som tätt utan att nån annan får vara med lär inte gå hem som förklaring.

2 kommentarer:

  1. Skönt att det inte var mördarsniglar....

    SvaraRadera
  2. Låter precis som hemma hos oss.. Har en 12-åring... Och en 8-åring... Och livet är inte rättvist...

    Kram

    SvaraRadera