bild

bild

lördag 14 juli 2012

Gräsklippning och Teater

Försöker klippa gräset.
Det är skitlångt.
Och blött.
Effektivitetens moder svär åt att gräset böjer sig och behöver flera omgångar med klipparen.
Hopplöst.
Och nu regnar det.
Jag skulle förstås kunna skita i klippningen...
Om det inte vore för att det är ännu fulare att ha mejat ner stråk bara här och där på blomsterängen.
Särskilt som jag tydligen ska ha födelsedagskalas imorgon.
Äh.
Jag går och duschar i stället.
Frågan är hur man ska klä sig när man ska sitta på utomhusteater hela eftermiddagen.
Det vore ju för ruttet om LÅNGBYXOR vore lämpligt.
Det har jag nämligen inte haft sedan den 16:e maj.
Men det är väl lika bra att bita i det sura äpplet, antar jag.
För jag lär väl inte komma undan att behöva klä på mig nästa vecka när vi drar till fjälls.
Oooo, nu ösregnar det! Mysigt.
Kanske tar en utomhusdusch istället.
Eller så passar jag helt enkelt på medan jag ser pjäsen.
Äh, jag tror det spricker upp!
Förresten var det här de sista biljetterna som fanns, så man får vara tacksam för det lilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar