bild

bild

torsdag 14 februari 2013

Att sova eller att inte sova?

Nej, jag tänker inte be om ursäkt över hur mycket jag tjatar över min trötthet.
Faktum är att jag istället borde be om ursäkt över hur mycket jag går omkring och låtsas som om den inte finns.
Hur mycket jag jämt flamsar runt och skämtar och säkert i och med det får nån jäkel att gå på att ändå är rätt så pigg.
Musse Pigg, är annars det närmaste jag kommer.

Och nu är det för sent på dagen att sova.
Så vad gör hon istället då?
För att vila i vaket tillstånd menar jag...
Äh.

Jag har i alla fall varit på brödfabriken och bunkrat upp med rullmackor, rågtuben och ljusugnsbröd.
Och så var vi förstås på det roliga varuhuset med halva reapriset på en massa skojigt nödvändigt krafs.
Just nu sitter jag och tittar på när mitt nya stearinljus ändrar färg, haha.
Nej, jag köpte faktiskt mest nyttoprylar.
Kläder till herrarna till exempel.
Gissa om 6-åringen kommer att bli lycklig över täckjacka och täckbyxor i varselgult. Han som ska bli "jobbare" när han blir stor. För hundra nånting kronor. Galet.
Efter lunch på busstationsgrillen i Lövånger hamnade jag i nån slags oåterkallelig paltkoma.
Resten av dagen avskriven.
Banne mig.

Jaha, och vad åt Nestor upp medan jag var borta idag då?
Tja...
1 styck jättedyr King Kong-handske,
1 styck gul tejp som 9-åringen bygger vapen av,
1 styck gympasko i 6-åringens storlek,
och ett stort bitmärke i en fjärrkontroll plus så vitt jag kan se en tennisboll söndertuggad i molekyler.
Tack Freud som öppnar grinden till övervåningen åt honom säger jag bara!
Och grattis Nestor till nytt världsrekord!
Och så överväger jag att gömma alla bevis och låtsas som det regnar (vilket det nästan gör också. med -0.5 grader). Herr B kommer annars att gå i taket.

Nej hörrni.
Godnatt.

2 kommentarer:

  1. Låt honom sitta i taket ett tag. Det kan bli intressant. =D Jaså du är trött va? Ja vad kan jag säga? Det är inte så kul att somna av för sent och sen bli så där halvmosigt småpigg när det ska bli läggdags på riktigt.

    Ståle valde också trumpet. Och tejp. Vassäran köper rullvis med tejp åt honom, ändå frågar han efter HENNES tejp. Och önskar sig ny i present...

    SvaraRadera
  2. Godnatt sötnos, tack för att du tittade in!

    SvaraRadera