bild

bild

tisdag 26 februari 2013

Jag ska bara...

I sann alfonsåbergsk anda skulle jag bara åka och handla lite burspån och yoghurt innan vilan.
Men sedan visade det sig att jag även bara skulle leta efter trollklippt terrier runt hela byn.
Och efter det skulle jag visst bara se Charlotte Kalla sopa banan med konkurrenterna (eh: nä).
Och bara leta bullterrierälghund som smet ut när första rymmaren kom in.
Och så vidare.
Och vad hände sedan då?
Jo, Dårhuset invaderades av en babiljon 15-åringar som friluftat sig i vår slalombacke.
Äh.
Jag vet inte när jag ska lära mig att vila FÖRE allt annat.
Och lägga ner det där med jag ska bara.
Nu har ju hela den här ingentingdagen gått utan att jag suttit still en sekund.

Skumt väder förresten.
Nu har solen gått i moln, men det är ändå hela sju grader varmt.
Nio var det i stan.
Och det blev så varmt i bilen att AC:n slog igång.
Bisarrt.
Det ska inte vara vår i Västerbotten i februari.
Fast alla utom jag verkar förresten redan ropa hej.
Trots att det inte ens hunnit bli en vårbäck att hoppa över.

Nä, sova lite hockey låter som en bra plan.
Särskilt med tanke på att det redan är skapligt säkert att Skellefteå går till slutspel.
Sedan en insomningstablett.
Och så sovmorgon på det.
Ta me rackarn.

2 kommentarer:

  1. Åk till granngården och köp en spånbal för 89 spänn. Då får du ungefär 30 kilo spån. PÅ djuraffärer får du betala 25 spänn eller om det är mer för några hekto.

    Det var vad jag hade att tillägga.

    SvaraRadera
  2. Här slaskar det oxå och enligt mig är det alldeles för tidigt! Jag vill ha vinter till Påsk, sen kan det få försvinna!

    SvaraRadera