bild

bild

onsdag 13 februari 2013

Min son och Lill Babs

Hade tänkt ta sovmorgon.
Men bara för att man bestämt sig ligger man förstås där och kan inte somna.
Trots supertrötthet.
Så jag slog på tv:n och fastnade i en iransk film.
Inte så dumt att ha fjärrkontrollen för sig själv.
Den NYA fjärrkontrollen som kostade onödiga 395 kronor, kan väl tilläggas.
Bäst att börja ge Nestor månadspeng så man har nåt att dra in när han är olydig.

Tja, en ingentingdag kan man väl säga.
Skulle egentligen träffa en kompis.
Men eftersom både hon och jag är så extreeeemt upptagna har vi skjutit på det till imorgon.

Det enda vettiga jag gjort idag är att ha provat min samling med knasiga bh:ar.
Tokrea i kombination med att jag ökat så mycket i vikt sedan jag blev sjuk har medfört att jag numera kan dela ut för små till bättre behövande.
Ja, alltså - inte ens jag köper ju för små bh:ar bara för att det är rea utan de ligger förstås kvar i garderoben sedan gamla lagerrensningar. Måste jag bara förtydliga.

Om en stund ska jag hämta 9-åringen på skolan. Han gjorde illa sig i slalombacken igår. Ordentligt tydligen. Och eftersom han aldrig gråter borta gick han hela vägen hem. Stackarn. Och jag som satt och väntade på ett samtal för att hämta honom. Dessutom hade han fått skavsår av täckbyxorna och allt var bara elände. Han påminner så mycket om 15-åringen när han var yngre. Fast ännu blekare, mindre och tanigare. Kanske är det därför jag känner mig så överbeskyddande och oroar mig hela tiden. Men alla de andra har ju skinn på näsan och 15-åringen har vuxit upp till en reslig kille så det ordnar sig säkert.

Förresten hade 15-åringen fått skäll av läraren häromdagen.
Å ja ba: vaaaa???
Tydligen hade han dragit ut en massa bilder på Lill Babs (som han av nån anledning tycker är läskig) och satt upp i skolan.
Bland annat på toaspeglarna.
Fy skäms.
Haha.
Ursäkta, men jag tycker faktiskt att det är kul när han ibland går utanför ramarna. 
Jag menar, man kan ju inte plugga historia, vara elevrådsordförande eller åka till jägarskolan precis hela tiden.
Idag ska han laga middag.
Jag lät mig nämligen övertalas igår när han ville ha ett nytt spel till datorn.
Så nu utbyter vi tjänster.

Ååå, jag blir galen på det här ljudet!
Är det nån som varit med om att hundar biter på naglarna?
Nestor gör det.
Högt.
För han har rejäla klor.
Redan kortklippta dock.


Nestor "hjälper till" med bh-utrensningen. Som att vifta med en flaska Explorer framför en alkoholist ungefär...

1 kommentar: