bild

bild

måndag 18 februari 2013

Pillertrillarinfo

Jaha.
Där ser man.
Tydligen kan en liten insomningstablett kapa smaken och göra att allt smakar superäckligt bittert.
Plus att man kan bli torr i munnen.
Vilken tur att jag för en gångs skull plöjde igenom bipacksedeln då.
Jag som fick för mig att jag fått svamp på tungan.
Ni vet, sån där äcklig "torsk" som spädbarn kan få.
Nu känner jag mig lugnare.
Och håller det i sig kanske jag även kan sluta stoppa i mig en massa onyttigheter, haha.
Nämen,
De är underhållande de däringa bipacksedlarna.
På min ångestdämpande medicin står det att man ska kontakta läkare om man hamnar i koma.
Det är nog det roligaste jag någonsin har läst.
Det mest ögonbrynshöjande med sömntabletten är att man kan drabbas av "opassande beteende" eller "övriga beteendestörningar".
Haha. Hur ska jag kunna avgöra det??
Om jag skulle köra bil i sömnen - vilket har hänt vissa användare - så hoppas jag att nån skulle upptäcka mig på en gång. Fast jag har ju å andra sidan kraschat två bilar i vaket tillstånd så jag kanske kör minst lika bra när jag sover.
Förresten ska tabletten tas "i upprätt ställning". Bara så ni vet.

Håhåjaja.
Jag tog mig faktiskt till Hälsans.
Och fick numret till kyrkans samtalstjänst.
Det känns bra. Bättre än psykolog faktiskt.
Existentiella ond-god-frågor och vilse-i-livet kan man ju diskutera fram och tillbaka i tid och evighet.
Sedan åkte jag och handlade...
Och så gick jag och fina L en promenad...
Och så träffade jag en bekant som jobbar borta och erbjöd mig att vara dagmatte till hans lilla terrier...
Och så har jag tonat håret utan att det syns...
Och så har jag stekt köttfärssås + köttfärsröra till en annan rätt...
Och så har jag varit ute med hundarna...
Och så har jag sorterat i tvättberget...
Och så...
Känns det som att jag inte kommer att behöva nån insomningstablett ikväll.

Men imorgon ska jag hålla mig på mattan.
Jag lovar.
Det enda jag ska göra är att följa 6-åringen på kontroll hos skolsköterskan.
Och om ni trodde att jag skrev det här för att ni skulle veta så tror ni fel.
Det är helt och hållet för min egen skull.
För att om möjligt lära en gammal hynda att sitta.

1 kommentar:

  1. Jo det smakar gammal metall i munnen av dem. Och tar man dem liggande (?!) så blir de liksom kvar och bränner på vägen.

    Ja att inte alla diabetiker tänkt på det när de hamnat i koma, att de ska kalla på läkare? Urdumt.

    SvaraRadera