bild

bild

måndag 25 februari 2013

Nya friska tag

Inget kräk i natt.
Gud ske lov och pris.
Den medtagna 15-åringen fick faktiskt i sig en smörgås sent igår kväll.
Men han får förstås vara hemma idag.
Och som om det inte räckte med allt prat om illamående och kräk...
Dessutom har herr B och 12-åringen skaffat sig varsin virtuell bajskorv (á la Tamagotchi) som ska underhållas, matas och städas efter.
Galet.
Särskilt fixeringen vid att hålla den vid liv.
12-åringen kom hem i upplösningstillstånd efter en pingisturnering hos en kompis igår kväll.
Anledningen?
Telefonen var urladdad och han var orolig för sin bajskorv.
Herr B satt då försjunken i ett spel för att tjäna pengar till sin lilla korv istället för att lägga småtrollen.
Ja, herregud.

Nå. Jag ska försöka ta mig till Hälsans idag.
Eller åtminstone klä mig.
Eller åtminstone hålla mig vaken en stund.
Eller.
Nåja.


9-åringens Pavlova. I lördags. Kanske inte den bästa idén att göra en tårta precis mellan kräktorkningarna. Men å andra sidan kanske det var det. Pimp my magsjuka liksom ;)

1 kommentar:

  1. Att göra en tårta mitt i magsjukan är den ultimata "fuck you"- gesten. Heja, heja.

    SvaraRadera