bild

bild

onsdag 6 februari 2013

Bortgjord...igen

Nej, det är inte riktigt min vecka.
Fy och tusan.
Igår kväll tog jag två sömntabletter....
Som jag blir helt däckad av...
Vaknade nyss...
Och blev smärtsamt påmind om att jag missat min lunchdejt med en vän.
Fan.
Jag kan inte göra nåt rätt just nu.
Känns det som.
Det här var en lunch jag verkligen sett fram emot.
Och det är verkligen SÅÅ väldigt lite min stil att helt fräckt bara inte dyka upp.

Egentligen ska jag ta sömntabletter varje kväll.
Säger farbror doktorn.
För att få sova trots ångest och för att hålla en stadig dygnsrytm trots bipolaritet.
Men vad läkaren inte tänkte på var förstås att den medföljande groggyheten gör att jag missar mitt eget liv...
Och därmed får ännu mer ångest.
Häpp!
Eller snarare:
Ridå!

2 kommentarer:

  1. Och då undrar jag direkt vad det är för bomb-tablett du fått. Men hur klichéartat det än må låta så försök att inte klandra dig själv för hårt. Ponera att du hade... pja nåt synbart, påtagligt som epilepsi och fått tidernas anfall. Då hade ju lunchen gott om intet och det hade varit helt begripligt. Förlåt om jag är dryg. Men du fattar...

    SvaraRadera
  2. Nä, det är ingen bra start på dagen när den inte ens börjar...så att säga.

    SvaraRadera