bild

bild

tisdag 12 februari 2013

Bah

Jaja.
Som en uppmärksam läsare påpekade är väl Alla Hjärtans Dag i ÖVERmorgon då.
Om man ska vara petig.
Men förra veckan visste jag ingenting om varken veckodagar eller datum, så visst är det ett fall framåt att jag nu vet ungefär vilken dag det är idag, haha.

Jag har tråkigt.
Slut korsord igen.
Och man kan ju inte städa eller sova jämt.
Tror jag?
Inte klippa tånaglarna heller.

Jag sitter fast i ett tidshål och kan inte komma loss...suck.
Väntar på min moder som ska komma hit på sillunch.
Sedan ska vi följas till stan.
Jag ska ju till doktorn - och hon ska prova bh:ar.
Ungefär lika roligt.
Fast jag visade faktiskt var skåpet skulle stå när hon botaniserade bland underkläderna på Ica.
Jag stoppade då helt lojt in handen bland bh:arna, drog ut en svart sak av bekväm modell i storlek 75D, provade och konstaterade att den satt som en smäck och betalade gladeligen 59 kronor i kassan.
Hehe.
Och i och med den lilla svarta behöver jag inte tänka på bh:ar på ett bra tag.
Nu har jag en ljusrosa, en svart, en sport-bh och en riktigt mjuk med kryss i ryggen.
För alla tillfällen alltså.
Och nästan gratis också. Den rosa - som om möjligt sitter ännu bättre än den svarta - kostade fjuttiga 25 spänn.
Intressant va?
Ja, jag menar det.

I övrigt roar jag mig med att boka in dejter med några kompisar.
Det är upplyftande.
Så får vi väl se om jag somnar och inte tar mig dit.
Men ändå.

Ikväll ska jag skicka herr B på möte i vår vattenförening.
Vi är några grannar som delar på en enorm undervattenssjö.
Så stor att kommunen har försökt köpa upp den för att ha som vattenreserv.
Men se, den gubben gick inte!
Så vi har nästintill fri och gratis tillgång till hur mycket som helst.
Förutom...
Att det alltid är nåt skit som krånglar med pumpen.
Och nu ska det visst renoveras för saftiga sju papp per hushåll.
Nä, då köper jag hellre en stadig bh till ordinarie pris.
Eller rotfyller en tand.
Men vatten måste vi förstås ha så det är bara att bita ihop.

Vi ser en makalöst dålig serie just nu:
Transporter.
Efter filmerna med Jason Statham.
Det handlar om ex-militären/slagsmålsexperten/kvinnotjusaren/bilföraren yber alles - Frank.
Han har ett jobb som går ut på att utan frågor transportera vadsomhelst i sin flådiga Audi.
Ofta något olagligt.
Och alltid med skurkar i hasorna.
I varje avsnitt är det med minst en snygg tjej som visar brösten. Och jämställdhetens namn flashar han faktiskt sin vältränade bringa lika ofta.
På ett hörn är det även med en loj polis som vet att Frank sysslar med olagligheter men ändå är de..typ, kompisar.
Nej hörrni, låt bli den serien!
Klichélöjlig och förstås aldrig riktigt spännande.
Frank är helt enkelt För Cool.
Som en av skurkarna påpekade igår innan han åkte på däng.

Nä, skala några ägg kanske?
Om jag gör de riktigt långsamt kanske jag är sysselsatt ett tag.

2 kommentarer:

  1. Nämen serie av Transporter...det var väl onödigt.

    SvaraRadera
  2. Inte dumt att dela på en undervattensjö. Här är årsavgiften i vattenföreningen 2 400 för oss, 7000 för grannen och 5000 för en annan granne. Och så går pumparna jämt och vi har ändå inget vatten. Jag är jävligt avis på eran brunn.

    Snyggt köpt med BH:n. Min jävel är kvar sen jag vägde 89 kilo. Den fyller inte sin funktion om man säger så.

    SvaraRadera