bild

bild

torsdag 7 februari 2013

Fjärrkontroll

Ät INTE lasagne + fläsk och stuvade makaroner följt av efterrätt till middag när du överätit grekisk buffé till lunch!
Säger jag bara.
Ett litet tips så här på kvällskvisten.

Efter att ha skjutsat några grabbar till jägarskola tänkte jag och min mage dega ut framför tv:n.
När man för en gångs skull fick välja program själv.
Eh?
Lättare sagt än gjort när Nestor smackat i sig halva fjärrkontrollen.
Den SPRILLANS NYA fjärrkontrollen.
Lika bra att herr B stannar kvar i Arvidsjaur.
Jag antar att det blir x antal svordomar när han kommer hem.
Om Nessie är min bebis så är fjärkontrollens herr B:s.
Nej, hörrni.
Jag börjar vara less på den här massförstörelsen.
Och vill inte ens räkna på vad bastarden kan kosta oss per dag.
Vad gör man???
Jodå. Han har både tuggleksaker och en binge full med ben. Som han använder.
Och jodå. Han är fortfarande valp. Men ändå.

Tv:n verkar i alla fall vara på.
Jag har inte gått in och tittat men det låter som en vettig kanal.
Inte som den gången småtrollen hade tappat bort kontrollen och Playhouse Disney stod på.
Musse för hela slanten...Ända tills kl 19 då kanalen stängde och det blev svart.

Och apropå ingenting så vill jag bara understryka att det inte är mitt fel om det fattas bokstäver i mina inlägg.
Sedan 6-åringen snodde min dator och åt chips när han spelade i fredags har det varit nästintill omöjligt att trycka ner vissa tangenter.
Så. Fick jag det sagt.

21 grader kallt.
Kanske man skulle gå ut och hämta ved och sedan elda i kakelugnen?
Leva livet som man gjorde före tv:n liksom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar