bild

bild

fredag 1 februari 2013

Efterlysning:

Ormen är på utflykt.
Destination: Okänd.
Vid försvinnandet bar han ett två meter långt mörkt orange orm(!)skinn.
Han sågs senast i sitt terrarium på övervåningen.
Ormen lystrar till namnet Ozzy.
Han är inte farlig för allmänheten, men förmodligen lite hungrig.

Ja, herregud.
Jag har försökt scanna av hela övervåningen ur ormperspektiv.
Jag menar, var skulle jag gömma mig om jag ringlade omkring?
Utan framgång.
Det enda positiva i kråksången är att jag nu har ett halvt minutiöst städat hus.
Herr B har en teori att Ozzy har tagit en simtur i avloppet så nu ska vi gå ut och kolla i brunnen.
Sedan har vi inte fler idéer.
Stackarn.
Han som skulle få mat ikväll. Han är säkert törstig också.
Ja, det är väl bara att sätta igång med att försöka städa fram honom här nere då.

4 kommentarer:

  1. Menar du att han verkligen lystrar till namnet Ozzy?

    SvaraRadera
  2. Fy f**n, jag ryser av tanken att nåt skulle ringla omkring... Åååå, armarna stelnar nästan på mig...

    SvaraRadera
  3. Hade hoppats det nu skulle stå, hittat honom;-)

    SvaraRadera
  4. Men fina Ozzy, hoppas ni hittat honom nu! Ni får låna en värmekamera, han har säkert sökt sig till husets varmaste plats, de brukar väl gilla värme? Har du kollat så han inte ringlat ihop sig på dina axlar? ;-)

    SvaraRadera