bild

bild

fredag 22 februari 2013

Pigg, glad och utvilad

Knappt sovit alls.
Satt i sängen och såg en asgammal Johan Falk.
Sedan zappade jag.
För att slippa.
Mig själv.
Släckte tv:n och försööööökte...
Somna.
Ensam.
I mörkret.
Drömde en mardröm.
Vaknade kallsvettig.
Kunde inte somna om.
Så kom 4-åringen till min säng.
Kunde absolut inte somna om.
Svarta tankar.
Så kom 6-åringen.
Klarvaken.
Fullt i sängen.
Vi flyttade till 4-åringens rum.
Kunde absolutabsolutabsolut inte somna om.
Domedagstankar. 
Mörker.
Ensamhet.
Väckarklocka!
Tack och lov.

Äh, jag vet inte...
Bit ihop.
Tänk positivt.
Count your blessings.
Ryck upp dig.
Ta dig i kragen.
Put on a happy face.
Gå en promenad.
Sudda, sudda, sudda bort din sura min.
Carpe Diem för fan.

2 kommentarer:

  1. Önskar att jag vore den där häxan jag så gärna skulle vara, då skulle jag använda min magi för dig!

    SvaraRadera
  2. Det verkar som vi är i fas.

    SvaraRadera