bild

bild

torsdag 14 februari 2013

Önskedrömsdröm

Jag drömde att vi flyttade till en lägenhet på 70 kvadrat i natt.
Först kändes det trångt men sedan hittade rum på rum innanför varandra.
Ett bra tecken, med tanke på drömtydning.
Det egna huset påstås ju vara jaget.
Men varför grannarna ovanpå firade ner sina gråtande tvillingbebisar på min balkong vet jag inte riktigt.
Inte heller varför jag hade bjudit hem så många gäster samtidigt som jag inte hade tid med.
Ja.
Drömma = sova.
Så det måste ändå ha varit en okej natt.
(Men varför är jag då så trött?)

9-åringen är jublande glad.
Han har nämligen fått beskedet att han får börja spela trumpet.
Ja, vad säger man?
Förresten är inte jag särskilt jublande glad på honom.
Igår låg det en lapp på diskbänken där det stod Hämta Joel!!!!!!!!
Men när jag kom till skolan såg jag inte till honom.
Efter att ha låtit varenda unge i hela byn klappa Freudan och letat runt hela skolgården gav jag tillfälligt upp, tog med mig 6-åringen och åkte hem till hans bästa kompis.
Där stod den 7-åringen utelåst på bron och visste varken var hans mamma eller min 9-åring var.
Och inte sin egen syrra som går i 9-åringens klass heller.
Efter att ha frusit ihjäl där en stund tog jag bussen och körde ett varv runt byn i förhoppningen att 9-åringen hade börjat knata hemåt.
Men nä.
Till slut hittade jag i alla fall den försvunna syrran som kunde upplysa om att min son följt en kompis hem.
Grr.
Så hann jag inte mer än hem förrän herr B ringde och sa att han satt fast i en bilkö bakom en serieolycka på E4:an och det var bara för mig att vända om och hämta lilleman på dagis.
Så kan man få en ingentingeftermiddag att gå.
Ville jag bara säga.
Och kvällen stod förstås inte still heller.
Herr B var på möte och jag skulle försöka balansera hus, hem och skidskytte.
Så det kanske inte är så konstigt att en slutkörd sate blir trött.

Idag ska jag bara:
1. Aktivt välja bort VM-storslalom till förmån för skidskyttet ikväll. Man kan inte se på tv jämt. Bestämde jag just.
2. Kanske gå en promenad med en kompis.
3. Baka pizza till la familia såhär på Alla Hjärtans Dag.
4. Tömma torktumlaren.
5. Posta några bh:ar till en vän i nöd.

Och inte minst:
6. Följa mamma till brödfabriken 7 mil härifrån.
Hon håller ju på att sluta röka.
Hon är jättejätteduktig. Men något rastlös. Så jag ställer upp när hon inte vill sitta hemma och stirra på sitt SISTA cigarettpaket. Snel ja ä.
Och det passar ju bra med pizza och brödfabrik på samma dag. Bort med lite räkor, spansk chorizo, rivna ostkanter och mozzarella för att ge plats åt ungarnas favoriter: rullmackor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar