bild

bild

fredag 15 februari 2013

Jobbarfredag

Jorå.
Jag pallrade mig till Hälsans idag.
Tack vare söta L.
Jag hade ju föreslagit för henne att jag skulle plocka upp henne i morse.
Men så ångrade jag mig och försökte smita undan.
Med den följden att hon helt sonika hämtade upp mig istället.
Såna vänner är bra att ha.
För trots att man inte orkar känns det bättre att faktiskt ha tagit sig iväg.
Väl där kunde jag tanka positivitet i de vackra orden min arbetsledare öste över mig.
Jag blev verkligen glad. Och det spelar faktiskt ingen roll om jag kan leva upp till alltihop - utan huvudsaken är att det finns någon person som kan se mig så där.
Dessutom hittade han en ingång till en samtalsform som förmodligen skulle passa mig.
Att jag inte tänkt på det själv! Nå, jag får veta mer på måndag.

Sedan åkte jag och L till Rusta varvid jag införskaffade två självspelande gitarrer med Justin Bieber-låtar.
Nedsatta från femhundra spänn till 49.
Och ett alldeles lagom pris när man vill busa till det med två Bieberhatande 12-åringar.
Jag ska slå in dem i vackra paket. Ett till min egen son och blir det att åka till hans kompis och i smyg ställa det andra på bron.
Roli ja ä.

Ja, sedan tar väl fredagen vid antar jag...
Någon slags grisstek med gräddsås och potatis...
Lite Balthazar...
Godis och chips...
Och en eller annan skotertur.

1 kommentar:

  1. Hahaha, jag vill se deras miner när de spelar sina gitarrer!

    SvaraRadera