bild

bild

lördag 2 februari 2013

Ursäkta tjatet

Eller nä förresten.
Jag hade visst slutat be om ursäkt för mig själv på min egen blogg, haha.

Men det handlar i alla fall om ormen även idag.
Puts väck.
Nu har vi sökt igenom varenda håla på nedervåningen också.
Plus att  mössen jag strödde(!) ut igår fick samlas ihop igen och kastas.
Jag börjar få lite panik.
Han är ju en gammal man dessutom. Kanske inte klarar så stora klimatförändringar?
Tur ändå att det inte är så många barn som är rädda för lilla Ozzy.
Barnen har haft både sovkompisar och flickvänner här, som när som helst kunde få en halvkall ringlande figur uppför ena benet under chipsätningen.
Nå. Vi hade väl en 13-årig tjej här som var måttligt förtjust men hon tog det rätt bra ändå.

Nej, idag MÅSTE vi helt enkelt hitta honom!


I övrigt är jag trött.
Apropå att tjata.
Råkade visst somna till igår eftermiddag...
Och sov hårt i fyra timmar.
Hur bra humör blir man på när man sovit bort halva fredagen?
Nej, just det: inte så bra.
Och så gjorde vi klassikern Att hålla småtrollen uppe länge för att få sovmorgon.
Vilket de förstås återgäldade med att vakna klockan 05.
Äh.
Ikväll ska vi jaga ut traktens alla ungar härifrån och bara vara.
Inte för att jag vet hur man gör, men håll med om att det låter bra?
Kanske blir det till och med ett glas vin.
Tjoho.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar