bild

bild

måndag 4 februari 2013

Ska horoskopet slå in?

Måndag hela veckan och allra särskildast idag.
Hälsans, köpa ost och mjölk och se Sjunde Inseglet ikväll.
Prickar jag tre av tre ska jag dunka mig själv i ryggen.
Men man ska ju i alla fall sikta mot himlen för att få gamm´kroppen ovanför täcket.
Sägs det.

Igår var det svårare att sikta.
Låg i godan ro nedbäddad och såg skidåkning medan hundra ungar hoppade omkring.
Plötsligt dök det upp ett syskonpar till. Och en 7-åring som sa:
- Eh, du kanske måste klä på dig nu, för min pappa är här!
Sagt och gjort.
Sedan drack vi kaffe.
Det var ungefär så långt jag kom igår.

Och ingen orm.
Jag tror att han har gått i dvala nånstans.
Men VAR???

Nå. Tur man är motvalls. 
Det står nämligen i Kräftans horoskop att jag ska ställa in dagens planer.
Bra odds för att jag ska komma mig iväg alltså.
Haha.



Kanske inte originalet...
Men ändå. Bergmans bästa film. Faktiskt den enda Bergmanfilm jag verkligen gillar.
Hm. Fast nu när jag hör dialogen utan att se skådespelarna påminner scenen mest om detta:

 

2 kommentarer:

  1. Är också kräfta. Misstänker att städningen alltså inte blir av. Eller?!
    Jo får nog städa lite ändå...

    SvaraRadera
  2. Mja, det går väl inte strålande med "to do"-listan här heller idag. Just nu håller jag på med sådant som borde ha varit klart för fyra veckor sedan. Kan inte ens kallas surdeg längre, mera fossiliserat mjöl.

    SvaraRadera