bild

bild

lördag 16 februari 2013

Justin Bieber och en skojsig lördagkväll

Jodå.
Biebergitarren mottogs med stor humor och glädje.
Sköna nästan-tonåringar som man kan skämta med på det sättet.
Och dessutom gjorde det min fredagkväll.
En win-win alltså.
12-åringen lade genast upp en bild på Instagram.
Haha.

Idag har herr B skött liften i slalombacken.
En hel massa ungar med kompisar följde med.
Så jag fick lugn och ro...
Eller - nä, just det: jag hade ju 4-åringen hemma.
Jag tror aldrig att jag fått musten mer utsugen än idag faktiskt.
Den mannen snackar ju oavbrutet.
Och gav sig inte förrän jag hade gjort halsband utifrån hans mönster till alla hundar medan han gjorde ett rosalila till mig.
Sedan följde förstås ett antal teckningar som följdes av en hel massa annat.
Jag dog.
Stressade ut mig.
Tog en Sobril...

Varvid vi blev hembjudna till vänner ikväll.
Tjoho!
Nämen, kul förstås.
Men hur skulle jag orka?
Jodå. På nåt konstigt sätt gjorde jag faktiskt det.
Och vi hade hur trevligt som helst hos herr D och fru A.
Barnen hade så kul att de aldrig ville fara hem.
Och vi fick lämna en 6-åring där för natten.
Själv tänkte jag smuggla dotterns hamster under tröjan.
Vilket i och för sig hade gått rätt bra med tanke på att hon är rädd för lilla Harry (Potter) och inte vill röra i honom.
Nä, vet ni - jag har aldrig sett en vackrare hamster faktiskt.
Nå.
När man bor som vi bor åkte man förstås som sig bör:
Skotertaxi i karavan hem till Dårhuset.
En bra dag på min ära!

Och än är den inte slut.
Kvällen är ung, 
Jag ser ung ut med allt smink,
Och herr B är på g efter att ha delat en hel flaska whiskey med herr D.
Tjoho!  


3 kommentarer:

  1. En vacker hamster? jag måste verkligen fundera ett tag på hur en sådan kan se ut...

    SvaraRadera
  2. Hmm, med en hamster i huset kanske ozzy skulle få för sig att kravla fram från sin dvala, men då vore nog hamstern inte så vacker längre sen...

    SvaraRadera
  3. Hamstrar är ett jävulens verk. De rymmer ur allting och äter upp allt annat. Kul med en kul kväll. Det kan man behöva sa Långben.

    SvaraRadera