bild

bild

lördag 25 augusti 2012

Amputation

Ja, ikväll ska vi alltså på holabaloo.
Och vad kan då passa bättre än att jag åker dit i svart volangklänning och utan...
Lilla Hjärnan!!!
Joråsåatteh,
Den officiella versionen är att jag på distriktans inrådan knöt av syretillförseln så den skrumpnade och dog.
Nog så äckligt bara det.
Men i takt med att hjärnan mådde allt sämre fick jag panik över att ha en döende kroppsdel som klamrade sig fast längst ut i ansiktet.
Så idag drog jag ut den så långt det gick...
Och klippte loss den.
Jo, det blödde en hel del, men det har slutat nu.
Och nu har jag bara en liten platt sårskorpa där jag i alla tider haft en missprydande leverfläck.
Det känns befriande.
Och faktiskt lite märkligt.
Som att jag inte riktigt känner igen mig själv när jag stryker med handen vid örat.
Lite identitetsförvirring light liksom.
Kanske en yttepyttekänning av vad folk som skönhetsopererat sig känner.
Haha.
Äh, jag tror att det går rätt fort att landa i mitt nya snygga jag.
Hoppas att det kommer redan ikväll.

Och apropå holabaloo´t...
Ibland är det häftigt att bo i glesbygd.
Kvällens pubafton och grillbiffsmiddag utspelar sig i en liten håla fem mil härifrån.
Jag tycker det är häftigt att nyföretagarandan finns på de mest osannolika platserna.
Att det hålls liv även i avfolkningsbyarna.
Han som äger pizzerian har satsat stort. Köpt upp den nedlagda skolan där han även driver B&B.
Ikväll är det pubafton med livemusik.
Alltså mitt ute i ingenstans.
Vännerna G och U drar med sig husvagnen där vi kan häcka mellan varven.
Vi fick även erbjudande att sova där, men jag tänkte att det var dumt att utnyttja barnvaktskortet till max, så vi får hämtning i natt.

Oj, nu körde just en 8-åring förbi på moppe!
Gräsmattan är så nött efter sommarens tokkörning att det ser ut som om vi anlagt en crossbana.
Dessutom har 6-åringen kört fyrhjuling längs med hela min längsta rabatt.
Men faktiskt: det är SÅ värt det!

Ah, dags att hoppa in i duschen. Men jag känner mig avslappnad. Det har varit en lång vecka med lilla hjärnan uppsvälld och fullt med snören. Jag har inte kunnat sätta upp håret, för att inte uppröra andra. Men nu kan jag ju göra som jag vill och behöver inte kladda med mousse. Tra la la la.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar