bild

bild

torsdag 9 augusti 2012

Nämen vilket lopp!

Härligt, härligt 800 meterslopp! Världsrekord och allt.
Nu väntar jag bara på Bolt och grabbarna och hoppas få se nåt lika spektakulärt.
Och så väntar jag på att herr B:s bröd ska jäsa klart i bakmaskinen.
För ska man titta på sport gäller det att kolhydratladda.
Jag försökte först med päronsoda, men det får jag bara ont i magen av.

Annars har jag sovit halva dagen. 
Men det är fullt tillåtet när det är dressyr på programmet.
Och känner mig i vanlig ordning nu ännu tröttare.
Lika bra då att jag avskyr mässor och marknader och ändå inte hade tänkt följa med Hälsansgänget till grannstaden imorgon.

Har just varit ute på skojsig kvällsutflykt.
Tanken var att snabbkissa hundarna i skogsbrynet, men föga oväntat eskalerade alltihop när det visade sig att småligisterna dragit fram som virvelvindar överallt.
Bland annat har de mixtrat med reningen till badtunnan, gömt håven, tömt en blomkruka och slängt lego på gräsmattan.
Ah, jag blir så less!
Gudskelov är det vardag snart.
Så jag får sitta hemma och tycka synd om mig själv som är ensam, haha.

Nej, dags att återgå till friidrotten. Vet inte varför jag satte mig här egentligen. Jo, det var nog nåt helt annat jag skulle skriva om, tror jag minsann. Nåt svart och geggigt. Tack Bolt för att jag slipper.

1 kommentar: