bild

bild

måndag 6 augusti 2012

OS och städning i Lala-land

Jamen just det ja! Jag har ju för tusan en blogg!
Hej på er.
Ojojoj, så mycket som har hänt sedan sist. Ni skulle bara veta.
Eller njä, jag har mest suttit med rullgardinerna nere och sett OS.
Som värsta soffidrottaren.
Nä. Nu ljög jag visst igen.
Sanningen är den att man hinner med en hel del när man försöker ta vara på tiden mellan alla försök och finaler.

Idag har vi städat hela sommarhuset på gården. Det är säkert hundra år gammalt och egentligen jättefint. Med stor kakelugn och världens bredaste golvplankor.
Respektlöst nog använder vi tyvärr hela huset som förråd dock.
Och med herr B som verktygssamlarmanisk (jo, jag får missbruka det ordet. Men inte ni) och med mig som fram tills jag tappade orken var galen (jo, jag får använda det ordet om mig själv. Men inte ni) i att fynda på auktioner och loppisar...
Tja, så fylldes den lilla stugan fortare än kvickt.
Innan vi köpte vårt ruttna ödetorp flyttade vi runt i stan. Typ en gång per år. Och då gör man sig naturligt av med bråte på ett helt annat sätt än när man skuffar in allt i samma lilla gårdshus i 16 år. Kan jag lova.
Nej men herregud. Det var inte klokt så mycket vi hittade. 
Och det var inte klokt så fulla alla kontainrar på soptippen blev.
Och det var framför allt inte klokt så välmatad vår bränngrop blev.
Ändå är det kvar en himla massa.
Herr B har ett helt rum där inne med verktyg, båtmotorer, måleriverktyg, minicrossar, röjsågar och annat livsnödvändigt. Men jag lyfter min hand från att sortera där. Jag har ingen aning om vad det är för grunkor och kabelstumpar som ligger huller om buller och utspridda överallt där.
Jag är inte sentimental när det gäller saker. Så egentligen har jag ingen bra förklaring till varför hela samla-på-hög-grejen spårade ur så infernaliskt. Men en av anledningarna är kanske att jag vill ha så rent och bortplockat som möjligt inne i huset och att vi här nästan helt saknar förvaringsutrymmen.
Hur som helst...
Ung och lovande till trots - så är jag nog aningen...eh, ringrostig. Jedrar vad det susar i skallen nu. Jag är yr, skakig och har ont i varenda muskel. Ja, kanske i fler än vad jag har till och med. Droppen kom när jag försökte slita ner ett skevt dartskåp från väggen och fick en låsning i ryggen.
Nä, imorgon blir det inte städning på agendan. Fast nog har jag lust. För när man väl börjar vill man bara röja mer och mer och mer och mer.

I lördags var vi hembjudna till kära E och hennes trevlige M. Mycket mysigt. Ja, ända tills ligisterna ledsnade på att stoppa i sig från deras gigantiska jordgubbsland och började kasta kart på grannen tvärsöver vägen.

Så nog har jag missat lite OS. Nu när jag tänker efter.
Annars blir man ju lätt lite osocial under stora mästerskap. När vi fick spontanbesök just när längdhoppsfinalen skulle börja ville jag skylla på magsjuka. Och ikväll fick vi ett trevligt erbjudande om att åka och bada med några andra bekanta. Som skönt var behövde vi inte ens fundera på någon ursäkt eftersom vi båda är slutare än slutast, haha. Men nu blir det finaler för hela slanten.

Och kanske en Gin och Tonic om jag har tur.


Stackars Freudan får inte åka fyrhjuling med grabbarna ikväll. Så hon sitter i fönstret och spanar istället. Hon är helt motorgalen. Springer efter eller sitter fram och "kör" nästan varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar