bild

bild

måndag 13 augusti 2012

Jag vädrar höstluft

Slut sommarlov för lärarmaken.
Slut sommarlov för 6-åringen som börjar fritids.
Slut sommarlov för 4-åringen.
Och framför allt slut OS!

Och jag då?
Tja, enligt Kräftans horoskop för dagen ska jag inte prata så "vitt och brett" om mina planer.
Bra det.
Eftersom jag inte har några.

Men jag ska åtminstone till Hälsans idag. 
Alltid något.

Först ska jag dock väcka mina tre äldsta sjusovare.
Sista sommarlovsveckan till trots - det är hög tid att vrida tillbaka dygnet.

Nä, inte har man gjort många knop den här sommaren.
Det fick jag lite panik över igår och styrde upp småtrollen till en dag i lekpark, med museum och framför allt med en specialinsatt tågtur till Skelleftehamn och tillbaka.
Allt minutiöst planerat för att hinna tillbaka till OS-höjdpunkten och handbollsfinalen. Of course.
Så man kan väl säga att vi kramade ur de sista dropparna sommarlov i alla fall.

I sanningens namn har jag inget emot att det blir höst och vardag.
Och lite lugn och ro.
Chans till att vila mig i form och allt det där.
Börja om från ruta tre med rehabilitering och självutforskande.
Sommaren går verkligen hårt åt en härdsmält hjärna.
Och förresten skadar det inte resten av familjen med lite rutiner, gränser och tja, vardag heller.
Vardag är otroligt underskattat.
Lita på det när det kommer från en som inte har särskilt mycket av den varan längre.
Man tror att man vill ha lördag hela veckan och noll tider att passa....
Men när man sedan får det mår man inte bra.
Människan är lustig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar