bild

bild

tisdag 28 augusti 2012

Klädproblem

Kära Dagbok...
Ja, nu skriver jag än en gång till dig om mitt eviga problem.

Det är ju så att jag har FAN inga kläder att ha på mig!
Utom scarfar och sjalar då, men det ser kanske lite tokigt ut att bara klä sig i det.
Jag hade ett par jeans som satt som en smäck. Men de sprack i somras och det fanns liksom ingenting att laga dem i.
Jo, jag har fler jeans. I storlek 36 och smala 38:or. Men vad hjälper det mig?
Förresten får jag en redig muffintopp även i generösa 38:or eller 40 som är lagom.
Klänningar har jag gott om däremot.
Som bekant.
Men många av dem är helt omöjliga att förvandla till fungerande höst- och vinterplagg.
Blä!

Idag har jag på mig arbetsbyxor (första dagen med långbyxor) från Lantmanna, en randig top, en vinröd ullväst och en lila scarf.
Men det känns inte helt okej. Väller över lite här och där och går jag upp ett enda gram till kan jag inte knäppa byxorna.
Dessutom är det inte min stil att gå omkring i knäförstärkta vida jeans med stora fickor överallt.
Vad som är min stil...?
Ja, vid 39 års ålder är det kanske dags att klura ut.
Få se nu...
Jag gillar färg. Massor med färg. Egentligen alla färger utom gult och aprikos.
Och så gillar jag blommor, ränder och allmänt knasiga mönster. INTE löjliga texter!
Klänningar förstås.
Jag tycker inte om långa ärmar, strumpor, långbyxor eller tights.
Inte heller tycker jag om att blanda mönster.
Och så ska helst både byst, mage och rumpa döljas.
Och alltihop ska vara inhandlat för lite och ingenting.
Tja, det är väl min stil det.
Hm. Vad blir DET för garderob???

Ääh, jag behöver verkligen ett par jeans.
Förutom de här fula brallorna jag har på mig idag har jag bara ett par byxor. I och för sig snygga, för de är lila, men de slutar mitt på gravidmagen (och nej - jag är inte gravid) och rullar ner så att det blir värsta fula muffintoppen.
Jag antar att jag måste ner på stan och prova snart.
Suck och stön.
Men vet ni vad det lustiga är...?
Att just byxprovning inte var ett dugg roligare innan antideppmedicin förstörde min kropp och jag vägde under 60 kilo.
Sånt är viktigt att påminna sig om när det känns som att jorden går under.

Vänta ska jag gå och hämta kameran förresten.


Dagens outfit: Gammal-som-gatan-väst, scarf köpt nångång/nånstans, tröja från Kapp Ahls sommarrea och halva-reapriset-jeans från Lantmanna inköpta för ett par år sedan.
Hahahahahaha! Jag har nog minsann inte satt in nån "Dagens Outfit" sedan gamla Ameliabloggtiden. Jamen, då var det ju hög tid. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar