bild

bild

fredag 3 augusti 2012

Det hettar till

Ljuuuuuvliga OS!


Såg just en dubbelt påklädd somaliska med ena skosnöret fladdrandes bli helt distanserad på 400 meter.
Och så publikens jubel när hon totalt superslut snubblade i mål...
Jo, då fällde Nettan en tår.
Av och till blir man påmind om andemeningen med att världens alla länder träffas på det här sättet.
Och det är naturligtvis helt rätt att skicka representanter även om de inte har en chans.
Alla kan inte vinna.
Men alla kan faktiskt vara med på festen.
SOK har ju haft omänskligt hårda krav på våra svenska idrottare. Vägrar konstant att skicka deltagare om det inte finns en fet chans till en absolut topplacering.
SOK har av nån löjlig anledning till och med hårdare krav än IOK.
Knäppt. Alla behövs ju liksom i ett lopp. Både vinnaren, stackaren som kommer sist och alla däremellan.


Idag är OS en smällkaramell av upplevelser:
Älskade friidrotten som dragit igång...
Fotbollsslutspel för damerna...
Lassi Karonen som ska(!) ro hem en medalj...
Och mycket, mycket annat.
Strunt samma att det är soligt och 20+. Jag har mörkläggningsrullgardiner i tv-rummet.
Heja Sverige!
Och Somalia!

4 kommentarer:

  1. Hej kära bullmamman!
    Vad kuuuuul att du skriver om OS!
    Det är verkligen årets höjdpunkt och otroligt spännande.
    Ser just nu simhoppskvalet med Anna Lindberg.
    Go Sweden go!!!!!

    SvaraRadera
  2. Åhå, du tyckte inte vi kommenterat nog? Du kan ju trösta dig med att så snart man taggar ett inlägg med OS, så får man massor med extraläsare. Har jag märkt :-)

    SvaraRadera
  3. Jag kollar inget alls, så jag tar tacksamt emot dina rapporter så jag kabn verka insatt i diskussioner... Fast jag har ingen att diskutera med, jag sunkar runt bland tapetremsor och spackeldamm i vår hall...

    Och den där bilden på solstolen du kommenterat på fejjan, den vill jag ha!

    SvaraRadera
  4. Mörkläggningsgardiner is the shit. Jag hyllar också hur världen samsas i sportens värld. Fantasmas. Annars... ja du vet. Bagg i maten och grogg.

    SvaraRadera