bild

bild

onsdag 15 augusti 2012

Spelar cool

Alldeles strax ska vi åka och handla.
För en gångs skull följer 15-åringen med frivilligt.
Fast han har ju förstås en del egen vinning i det hela:
Han ska köpa varmkorv till dagens surströmmingslunch,
Han ska bunkra upp med onyttigheter inför helgens LAN:ande,
Och han ska komplettera med ingredienser inför eftermiddagens anstormning av 15-åriga killar som ska baka(!) kakor(!).
Nu håller han på att göra sig presentabel.
Jag försökte spela cool när han frågade var jag lagt rakgrejorna.
Men nej, jag är inte cool med att ha en dryga 1.80:s son med basröst, hårigare ben än sin far, storlek 44 på skor och med lång fjunig skäggväxt.
Hilfe! Säger jag bara.
Och igår hade han tömt diskmaskinen när jag kom hem.
Bara en sån sak.
Jo, han har vuxit upp i sommar.
På många sätt.
Kanske var det inte så dumt att tvinga(!) honom till både konfirmation och moppekörkort.
Det var nog heller inte så dumt med sommarjobb eller att flytta ut till bunkern heller.
Inte för honom i alla fall.
Men jag förlorade ju min bebis....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar