bild

bild

söndag 26 augusti 2012

Lite ledsen

Jo, jag känner mig lite ledsen idag.
Eller mycket.
Av anledningar jag inte har lust att gå in på.
Det är bara det att jag har så svårt att styra om när det blir så här.
Och det är irriterande.
En enda liten grej...Och allt rasar.
Jag vet mycket väl att ingen har gjort mig nåt egentligen.
Och jag vet ännu välare att inte hela världen går emot mig när jag hamnar i det här tillståndet.
Men ändå känns det som det känns.
Jag har avlett mig med korsord idag, och det funkar ju alldeles yppans precis när jag håller på med det.
Men nu...
Äh!

Jag skriver om nåt annat istället.

Gårdagens holabaloo, till exempel.
Det var jättemysigt att sitta i vännernas husvagn och dricka öl, äta salta pinnar och lyssna på gamla godingar från 80-talet.
För att inte tala om att snacka om allt mellan himmel och jord.
Coola G är en sån där person jag kan prata om allt med. Och under kvällen blev det ett antal tvära kast mellan flams, trams och allvar. Det allra djupaste allvar. Som vi ändå tog oss upp ur för sjunga det högsta vi kunde och måla varandras naglar med illrosa nagellack.
Plankstek med ett glas vin för 135 kr på Bodegan var löjligt billigt va? Och gott.
Nä, mer parfester åt folket säger jag bara!!
Deprimerad eller inte är det hur som helst fin medicin.
Jag ska skärpa mig. Och bjuda till. Inte tacka nej och sitta hemma och deppa istället. Och kanske rent utav se till att bjuda hem folk lite oftare.
Kanske.
Om jag rycker upp mig först, haha.

I övrigt är jag home alone. Herrarna B och D har tagit en hel bunt med barn till crossbanan i grannbyn, 12-åringen sover borta, 8-åringen är ute på byn med en kompis och 15-åringen häckar förstås i bunkern.

Jag ska börja förbereda middagen om en stund.
Det blir tidernas mest kulinariska måltid. En anrättning jag har snappat upp i Här är ditt kylskåp:
Falukorvstornedos!
Alltså: falukorvstorn(!) urgröpta och fyllda med ost, panerade i ströbröd och stekta.
Till det blir det potatismos och apelsinläsk.
Inte behöver man gå till en Bodega för att äta flott, hehe.

Och så ska jag försöka göra mig av med det sista av mina transanaglar och måla på min vanliga ljusljusljusblå färg.

Så då vet ni läget: Ledsen, fin lördagkväll, home alone, transanaglar och korvtornedos.

(bra att jag sammanfattade va?)



1 kommentar:

  1. Fy, det är så jobbigt när man balanserar på gränsen och en enda sak kan vara det som gör att man tippar över... Hoppas det snart kommer nått som kan tippa dig lite tillbaka så du kan göra din lindansarakt igen... Skickar styrkekramar!

    SvaraRadera