bild

bild

fredag 31 augusti 2012

Humor när den är som sämst

På fejjan ska man inte skoja som jag gör.
Risken att man blir missförstådd är förstås överhängande när man formulerar sig på ett par futtiga rader.
Fast å andra sidan är det rätt kul när det händer också.
Hehe.

Fredagsclownfejset på.
Brallorna av (inte för att jag haft några idag).
Pepparbiffen i stekpannan.
Smågodiset i en skål.
Och sedan är det bara att hoppas att herr B kommer hem med en flaska Vila Santa.
Fast jag är inte kräsen. Om han vill får han lika gärna komma hem med en tetra.

Jag såg förresten en insändare i Systembolagets gratistidning (mycket bra, för övrigt) där någon undrade över den korrekta benämningen på den stora fyrkantiga vinbehållaren.
I ett rätt så torrt svar stod det att Boxvin var att föredra framför Tetra eller Lådvin.
Bra, då vet vi.
Och jag antar att benämningen Kikkifestis också går bort.
(Ja - efter Kikki Danielsson. Nej - det är inte jag som hittat på det)

I alla fall så gjorde jag ett trehundraartonde försök att handla upp mitt presentkort i porslinsbutiken idag.
Utan framgång.
När jag hade plockat på mig några småsaker - läs: presenter till andra - i korgen lade jag tillbaka alltihop och gick ut.
Men herregud! Hur svårt kan det vara?
Att unna sig.
Det är världens bästa butik. Massor med fina inredningsgrejer precis i min smak, och dessutom allt man bara kan behöva till ett kök.
Varför inte bara köpa en svindyr ugnsform med lock and get it over with, liksom?
Men inte jag inte. Nej, jag är så insnöad på det här jäkla presenttänket att det blir löjligt.
Jag tror faktiskt jag ska lägga av med det helt och hållet.
Man blir ju knäpp.
-are.

Men jag tog igen det på Lantmanna senare.
Också en rolig butik.
Egentligen skulle jag bara fördriva tiden mellan lunchen på Hälsans och min terapisittning...
Men så hade de hundmat till extrapris.
Och då var det kört förstås.
Så det blev nya halsband både till Nessie och Ferren.
Lite hundgodis.
Hästgummisnoddar med rosa rosetter till Freudan.
En hundvisselpipa (varför???) och - jag säger ju att jag köper vad som helst på rea - en munkorg.
Nedsatt med 80%. Och då tänkte jag att det var bättre att förekomma än att förekommas. Kanske slipper jag någonsin en hund som behöver hundkorg om det ligger en och dräller hemma.
Smart va? Och denna eminenta försäkring kostade alltså en ynka tjuga, haha.
Det är också roligt att köpa halsband till Ferry. Han är så liten att det blir gulligt med katthalsband. De är mycket gladare och färgigare än till hundar.

Nu ska jag och 4-åringen ut och premiärgå.
Hundarna med sina nya asseso...aceso...eh, tillbehör, och jag med munkorg.



2 kommentarer:

  1. Klart man skall akta sig för att bli knäpp(are) Alltid. I alla lägen. Fast för mig är det nog försent. *ler*

    Kul med resan. Och det kommer att gå bra.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Knäpp. knäppare. knäppast, det är en flytande skala och ingen jag känner är varken normal eller vanlig. Skrapa lite på ytan bara så dyker det knäppa upp. Befriande!

    SvaraRadera