bild

bild

torsdag 23 augusti 2012

Vad köpte jag egentligen?

Gick in på Systembolaget för att köpa en STOR öl till herr B.
Jag hörde honom nämligen säga i telefonen att Javisst, ja - det är ju mitt kalas också! Då kan jag dricka öl!
Men jag måste ha drömt om den där ölen.
För inte fanns det några jättestora.
Jo, nu kom jag på var jag fick det ifrån förresten! I Norge finns det. För min bror köpte ett par stycken och bjöd herr B för några år sedan.
Jaja. Strunt i det då.
I alla fall lade jag tillbaka korgen och travade ut igen.
Jag har ju som bekant lovat mig själv att inte köpa vin under resten av augusti.
Dutti ja ä.

Annars har jag shoppat som besatt idag.
Eller så kändes det bara så för att jag var så trött. För egentligen kom jag inte hem med så mycket.
Det var halva reapriset på allt-möjligt-butiken Lilla Varuhuset.
Och traditionen bjuder ett besök per år dit. Även om det är sju mil härifrån.
Ett måste är också att kombinera shoppandet med en sväng till stora brödfabriken inte långt därifrån.
Där säljs nämligen sekunda bröd till facila priser.
Och om man har riktigt tur så har någon brödmaskin fått tuppjuck precis den dagen och de rent utav slänger bröd efter kunderna.
Så tur hade jag inte idag. Men det räcker gott med lagom (hahahaha). Det ska ju rymmas i frysen också.
På Lilla Varuhuset köpte jag den allra vänaste rosa(!) prinsessbarbien till han som fyller 4 imorgon. Halva reapriset på allt det står Barbie på blir ändå nog så dyrt.
Själv köpte jag en scarf. Högst behövligt. *Grubblar på hur jag ska kunna motivera inköpet av ännu en halsvärmare...äh, skitsamma*.
Jo, jag hittade ju några julklappar också, hehe. Hög tid att börja med det. Fasen, jag är sen i år.
Och värsta bästa fiskebrallorna till herr B.
För att inte tala om den här kylskåpsmagneten:
Nu ska jag värma pås-soppa till la familia. Ommöbleringsrea på stök-Willys. Annars köper jag aldrig påsar. Aldrig i livet. Men man ska släppa på sina principer har jag lärt mig. Särskilt när man inte orkar. 

1 kommentar:

  1. Ja, gud, vad principerna flyger till höger och vänster... Själv har jag röjt urskillningslöst på halva reapriset i dag, så nu har jag massor av nya kläder men inga som matchar varandra, så jag får gå till jobbet topless eller bottomless i höst...

    SvaraRadera