bild

bild

fredag 10 augusti 2012

Fleda´ du sa, fleda´ det va!

Sådärja!
Handling, städning, matförberedelser, tvättning, mm: check!
Och som jag just skrev på fejjan:
Att ha folk som springer här hela dagen är världens bästa ursäkt till att inte "hinna" tvätta håret.
Fast just idag kan det väl kvitta, eftersom det ändå står badtunna på mitt kvällsschema.

Det var svårt att hitta någon riktigt bra utväg när det gällde handlingen.
Jag menar,
Antingen kunde jag och herr B åka tillsammans och skrika åt småtrollen inne på Ica...
Eller så var alternativet att åka själv och få panik och glömma hälften trots lista.
Ända tills jag kläckte idén att ta med mig mamma.
Dessutom tog jag med mig en liten och tanig 8-åring som visade sig vara nästintill övernaturligt stark och körde både kundvagn och svingade ner en 6-pack tvålitersläsk från hyllan.
Annars är helghandlingar rätt roliga. Dvs de gånger man inte klantar sig och åker iväg precis när Skellefteås taekwondoostolthet Elin Johansson premiärfightas i OS. Men hon vann ju i alla fall. Så det må vara hänt.
Man köper liksom så lyxiga saker jämfört med veckohandlingarna på en grå måndag eller tisdag.
Läsk, godis, chips, efterrättsgrädde och fryst mango, goda pålägg och...nej, shit också - jag glömde visst helgjuicen. Den obligatoriska.
Men ändå.

Dårhuset är återställt i sin vanliga matta shabby chic form.
Ja, jag är ju shabby chic(k) jag med. Så jag matchar inredningen.
Solen lyser och badtunnan är varm.
Första gästerna kommer när som helst.
En härlig fredag.
Måhända glömde jag juicen. Men i min botanisering bland playmobilriddare inför 3-åringens födelsedag hittade jag en kartong till mig själv.

1 kommentar:

  1. Fina, fina flamingos! När min dammflamingo kommer ska den få heta Flame. Dottern har beställt en krokodil (tack och lov i plast) och för att hylla sin mammas afasi ska den få heta Turkey. Jag kan nämligen inte få ur mig ordet krokodil, jag säger kalkon i stället- När jag ska säga maskros blir det morot och när jag ska säga ogräs blir det grönsaker... Tur att mina barn lärt sig deschiffrera mitt språk... Och mina barn får ta mycket ansvar, men inte för varandra (fast när jag skriver det kommer jag ihåg att de varit barnvakt till varandra halva sommaren...). Vad jag menar är att sonen alltid självpåtaget tog en massa ansvar för sin vilda lillasyster och hon började då överdriva sitt sätt och sonen blev skräckslaget förtvivlad över att vi skulle bli arga på honom för att han inte hindrade henne. Så vi har varit supertydliga med att det inte är hans ansvar att coacha henne till mognad...

    SvaraRadera