bild

bild

fredag 17 augusti 2012

Är huvve dumt får hjärnan lida

Hur tänkte hon nu då?
Kan man fråga sig när man drar handen genom håret och - AJ! - fastnar vid en jättestor klump vid örat.
Var det så smart att försöka knyta av lilla hjärnan?
Ska den svälla upp så här?
Och hur i bönna ska jag få bort björntråden om det här skiter sig?
Ha ha.
(Det var fåfängans fula tryne som skrattade segervisst i bakgrunden)

Det är fleda idag.
Tror jag.
Och så är det DN-galan i kväll.
Helt i linje med mitt löfte att göra inkentinken.
Men vet ni, jag känner mig ganska lugn idag.
Än så länge.
Kanske klarar jag en hel dag.
Hur som helst har herr B tagit "min" stora buss till jobbet så det ska mycket till innan jag sätter mig i en skramlande Toyya utan AC.
Men nej, jag ska ingenstans idag.
Helt olikt mig svarade jag kanske - kanske inte när jag i tisdags fick frågan om jag skulle på Hälsans idag.
Jag som annars säger ja till allting, haha.
Så det blir kanske inte den här fredagen.


Jo, jag fick nya IKEA-katalogen igår.
Men jag blev faktiskt lite besviken.
Tyckte att det var lite nyheter.
För lite som lockade mig att åka 25 mil för att shoppa.
Snopet.


(Suddig bild, jag vet. Men jag orkar inte gå tillbaka till köket och ta en ny)
 Såna här myshörnor gör 3-åringen till hundarna. Överallt. Hela dagarna. Sedan ligger han där och snuttkänner på deras öron.

2 kommentarer:

  1. Jag känner annars att jag skulle kunna behöva en extra hjärna. Eller två. Tänk om du tappar halva intelligensen när lill-hjärnan ramlar av :-O

    SvaraRadera
  2. Björntråd alltså? Jaha. Ja jag väntar med spänning på utvecklingen.

    Och DN-galan is the shit.

    SvaraRadera