bild

bild

måndag 9 april 2012

Djupa funderingar

Ja, det är ju hockey som gäller den här årstiden...
Härom kvällen började jag fundera lite grand på hockeyregler:
När infördes kvittningsregeln?
När togs red line offside bort?
Jag har googlat mig blå + att jag har frågat några hockeyorakel.
Men utan framgång.
Jajaja, hur viktigt kan det va`?
Men får man nåt i skallen vill man ju för bövelen veta.
Och med man menas nu och för alltid JAG.
Vissa är förstås smarta och lägger ner meningslösa frågeställningar, men inte jag inte.


Annars tänkte vi dra iväg till pulkbacken idag.
Fast...
15-åringen stenvägrar förstås, 
11-åringen har sovit hos en kompis och är inte hemma, 
5-åringen drog till sin bästa kompis och kommer hem i eftermiddag,
8-åringen är upptagen med att äta godis..
Då återstår 3-åringen. Men hela idén om att umgås som en vanlig familj faller förstås.
Men vi är ju ingen vanlig familj! Tyckte 8-åringen.
Kan vi inte låtsas? Försökte jag.
Varför det?
End of discussion.


Så jag städar istället. Icke helt oväntat.
Vi fixar det sista uppe på barnens rum - i väntan på IKEA-leverans av 11-åringens coola bäddfåtölj.
Fast det började med att jag skulle sätta upp nytt tyg innanför hönsnätet på garderoben i 8-åringens rum....och hittade inte tyget....så jag började rensa i förrådet....bar ut skridskor och bebissaker....fyndade andra användbara saker...och - se på tusan: tyget!...men nu hittar jag inte häftpistolen. Ha ha.


Nämen, vi skaaaa gå ut i solen. Jag lovar. Först ska jag bara...






8-åringens, 5-åringens och 3-åringens egenhändigt komponerade och dekorerade påskris.

2 kommentarer:

  1. "Varför det?" ha ha ha. Bra fråga.

    Jag tror att dte är högst ovanligt att familjer umgås som vanliga familjer.

    SvaraRadera
  2. Alltså, vad vore livet utan meningslösa frågeställningar? Själv hara jag ägnat myckt tid till att studera hur människor äter ballerina kex. Och i flera år brukade jag fråga hur "få" ska böJas. Alltså Få, färre, ?. Mina förslag var fåast eller färst, där färst var min stora favorit. På den tiden fanns ingen fastställd böjningsform, men NU har språkrådet fastställt att det är FÄRST som gäller. Om jag inte lagt ner så mycket tid på att ta upp det här till diskussion hade jag inte kunnat glänsa nu och till praktiskt taget hela min bekantskapskrets sägA "Kom ihåg var du hörde det FÖRST; FÄRST!"

    SvaraRadera