bild

bild

lördag 14 april 2012

Man ska inte gråta över spillt vin

Redan på ett tidigt stadium igår kväll spilldes det (Ja, i passiv form. För att inte peka ut någon) ut ett glas rödvin i mitt vita vardagsrum.
Herr B gnuggade med superskurmedel och trasa. Men bordet blir sig aldrig mer likt, är jag rädd.
I övrigt hade vi en mycket trevlig kväll med herr H. En vuxenkväll faktiskt. För när vi hade lagt de små såg vi inte till några andra barn. De häckade uppe. Vid datorerna. Trodde vi. Tydligen såg de skräckfilm.
Med både vin och god grillmiddag innanför västen impulsplanerade vi en gemensam weekend i Spanien i vår. Med bara en liten knapptryckning ifrån att betala flygbiljetterna kom herr H på att det nog var bäst att ta reda på om han kunde ta ledigt, haha.
Men ändå. Planerna kvarstår. Egentligen är det knasigt...Vi kommer undan billigare med en utrikisk helg än med en inrikisk. Direktflyg från lilla Skellefteå känns riktigt lyxigt.


Idag händer det inte så mycket här. Inte mer än att ögoninflammationen nu har spridit sig även till det andra ögat. Och att vi har nedräkning till hockeymatchen i eftermiddag.
Herr B och herr H har åkt till stan för att shoppa loss. H behöver visst en stekspade(!) och B ska prompt köpa en svets. En. Svets. Till. Som i ännu en. Ja, herregud.
Jag tänkte lägga mig och vila men barnen hoppar omkring i min säng och spelar Wii så nu har jag ingenstans att ta vägen. Men jag tänker inte städa istället. För så fort jag anstränger mig det minsta så sprängs ögonen i bitar.

2 kommentarer:

  1. Fy fan för ögoninflammation.

    Svetsar kan man behöva många. Det finns olika sorter Tig-svets, mig-svets osv.

    Jag önskar faktiskt att Pluto vore lite sportintresserad. Det är mysigt när en match eller lopp får bli det man samlas runt. Friidrott är guld-tv tycker jag. Och skidor. En biljett till att dega ut.

    SvaraRadera
  2. Hmmm. Nettan. Har läst ifatt en hel del nu. Hoppas att helgen är fortsättningsvist så bra som fredagen varit. Och att ögat är bättre.

    För övrigt önskar jag just att man kan se igenom all de 'tricks och konster till självförsvar' (ur en vacker Ferlindikt!) som man tar till för att ändå orka. för barnens skull. Makens. Vanlighetens..

    Många kramar på dig!

    SvaraRadera