bild

bild

lördag 21 april 2012

Tillökning

När man sätter sig ner på ett köksgolv och blir anfallen av en hel valpflock med ögon som tycks säga välj mig, välj mig...
Då är det inte lätt. Särskilt inte med tanke på att man inte vet vilket öde som väntar för dem som inte blir valda.
Jag var sugen både på den största, och enda vita, valpen med en fräck Hitlermustach och den allra minsta tigrerade med den sötaste bebismage världen har skådat.
Men 15-åringen fick ha sista ordet. Så det blev en flerfärgad hanhund. En av de större valparna.
Den första maj är han redan 8 veckor och flyttar hit. Shit, det är snart det!
Jag känner mig omtumlad och berörd. Tårögd och slut. Att boka valp är egentligen ingen lämplig syssla när man är nervklen.
Här är han i alla fall - Nestor:




(Om ni blir sugna kan jag meddela att den stora hanen på bilden är tyvärr redan bortlovad på foder)

6 kommentarer:

  1. Söt valp. Å förlåt en fråga som kan låta näsvis... men foder? Varför lämnar man blandisar på foder?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till hund nummer fyra Bullemanneb :). KRAM!

    SvaraRadera
  3. Jävlar. Hans tröja då? =D

    SvaraRadera
  4. Kände att jag IGEN ville säga att jag inte var näsvis :) utan undrade på riktigt.
    Tänk en hel flock på 4. DET är jag lite avundsjuk på.
    Snart har du lika många hundar som barn. kram

    SvaraRadera
  5. Lyllo dig, lyllo er, lyllo Nesto och lyllo dina andra hundar. Tänk, de får leva i en hel flock!

    SvaraRadera
  6. *skrattar* Jasså?? Han är redan bortlovad han?? Den större hannen.

    Jo, jag förstår. Trots att vi inte har hund/katt. Man smälter. Och du verkar ju dessutom vara duktig med djur Nettan!

    Kram

    SvaraRadera