bild

bild

onsdag 25 april 2012

Och aaaallt är lugnt!

- Mamma, du har inte varit arg nån gång idag!
- Nä, inte du heller.
- Faktiskt inte.
- Å inte ja hellel hal valit alj ingen gång!


Trevlig lunchkonversation med 5-åringen och 3-åringen. Jag menar, hur ofta kan man konstatera att INGEN varit arg?
Sedan gled ämnet in på änglar och hur Gud tar sig mellan molnen.


- Det är ogudaktigt att flyga! Det säger de i alla fall i Madicken. Sa 5-åringen.
- Jag tror att Gud och änglar får göra som de vill. Ogudaktigheten gäller förmodligen bara små barn som försöker balansera på taknocken. Svarade jag.
- Det tror nog jag med. Sa han eftertänksamt.


Ah, vi har en trevlig dag. Nu har psyktanterna åkt. Inte för att jag tror att de fick med sig särskilt klockrena svar. Däremot fick de en fin inblick i en helt vanlig dag i Dårhuset. 5-åringen halade upp en (tom) snusdosa ur fickan och lade in en prilla under läppen och 3-åringen hämtade några möss ur frysen och lekte med. Bland annat, bland annat. Själv betedde jag mig onormalt normalt faktiskt. Under intervjuerna satt jag ute på bron med en kaffekopp och löste korsord. Ibland förvånar man sig själv.


Det är kanonväder idag. Strålande sol och hela 8 plusgrader. Och det kanske inte var så dumt trots allt att köpa en stor pensé att ha på bron. Hönsen ligger i det fria och solar och hundarna ligger i snön. Barnen cyklar. Frid och fröjd. Jag tror minsann att jag ska gå ut och städa i hönshuset!


Ja, fortsätter det i det här rasande tempot har vi nog barmark redan i....eh, oktober.

1 kommentar:

  1. Hmmm...undrar när vi sist hade en dag då ingen var arg på någon annan. (Just nu spelar sönerna Lego Star Wars på x-boxen. Och skriker åt varandra)

    SvaraRadera