bild

bild

fredag 6 april 2012

Kortfredag

Nä, inte vet jag. Långfredag kändes betydligt längre när man var liten. Märkligt det där, att det även i mitt fullständigt oreligiösa hem skulle kännas att Jesus led. Som vuxen har jag skaffat mig en slags tro, men mitt Jesusprat går inte riktigt hem här i Dårhuset. Inte ens hos 15-åringen som var på påskgudstjänst igår kväll. Jag tycker ändå att historien om Jesus som tog på sig mänsklighetens synder är vacker.


Hur som helst håller vi på att göra oss fina för att åka till svärföräldrarnas stuga på familjesammankomst. 5-åringen har förstås gått all in med kavaj och tillhörande finbyxor, slips och egenstruken skjorta. Lilleman har också gjort sig fin: flera lager urtvättade tröjor, långkalsonger och barfota. Ah, jag tycker de är sköna lirare. Det är länge sedan jag slutade stryka som en tok och tvinga på alla grabbarna finkläder. Freudan ligger och surar. Jag har nämligen kammat henne och satt upp luggen med den förhatliga rosetten, haha. Själv är jag skapligt fin: ostruken blus, polkagrisfärgad sjal och jeans. Uppsatt otvättat hår, of course. Men inga Sobril. Än så länge...


Svärmor ska få en vinflaska inslagen i världens coolaste vinkylare från IKEA (19 kr för två st):



3 kommentarer:

  1. Nettan!! Ha en bra påsk - och tillsammans med alla andra långfredagslediga - hoppas jag att du kan få dig en och annan chokladkanin till livs.. *ler*

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja den var inte dum. Och du vet vad jag har sagt i övrigt. =)

    Tro är bra.

    SvaraRadera
  3. Jag låter oxå ungarna själva välja vad de tycker är finkläder utifrån teorin att om de känner sig fina så är de fina. Och jag tror ju inte på Gud, men jag tror att Jesus har funnits och att han var en vanlig människa som var ovanligt god. Älskar nya testamentets berättelser om honom!/Freja

    SvaraRadera