bild

bild

måndag 9 april 2012

Nähä, ingen som bryr sig!

Ska man lägga ner det där med hockeyreglerna då va?
Kanske lägger jag ner hela den här dagen nu.
Efter släktkalas hos mamma, städning av förråd, lilleman som föll i trappan (blodvite, fläskläpp) och annat.
Helst skulle jag vilja ha ett glas vin men i barskåpet har jag bara ett värmeljuslager.
Fattigt.
Kanske sätter jag mig på cykeln och hojjar hem till fru L och kräver tillbaka shakern med vin hon "lånade" före helgen.
Fast det kanske skulle verka desperat så här på måndagkvällen, haha.
Förresten har jag dragit ner på kaffet den här veckan. Det började i onsdags då jag olägligt nog sov över mina fyra frukostkoppar och fick ont i huvudet...och botade huvudvärken med en kopp kaffe på eftermiddagen.
Nästan som en återställare va?
Sedan dess har jag druckit en kopp om dagen. Typ. Och nu har jag inte ont i huvudet längre.
MEN
Summan av alla laster är ju konstant, sägs det. Så jag är ändå lite orolig.
Om kaffet ska ersättas med vin kan det ju bli problem...
Så få se nu...Vad har jag mer för laster?

  • Köpa ljuslyktor
  • Försöka rädda världen
  • Storhandla billigt och fylla frysen
  • Städa kökslådorna
  • Rosta mackor
  • Slå ner på mig själv

Äääh. Det får bli det första. Jag känner att allt det andra redan går till överdrift. Men man behöver alltid fler ljuslyktor ;)


Anyhow,
Så fortsätter jag härmed min serie När kung Bore till allas förvåning flydde Sibirien.
I helgen har nämligen de första svanarna kommit hit.
Bara ett stenkast härifrån brukar älven svämma över varje vår och förvandla lägdorna runt om till en enda stor fågelsjö. Folk brukar vallfärda hit för att titta på skådespelet. Ibland glömmer jag hur fint vi bor, men i år ska jag anstränga mig och tänka extra mycket på det. Jag menar, visst är det häftigt att kunna se en duvhök, sex svanar och två rådjur inom loppet av en minut och nästan rätt utanför ytterdörren! Än har de stackars svanarna bara en liten pöl att simma omkring i men snart...snart.



1 kommentar:

  1. "Till allas förvåning", ha ha. Ja just.

    Värmeljus is the shit. Jag är också en storförbrukare. Men det förra paketet slungade jag. De luktade växellådsolja av dem. Fy fan.

    SvaraRadera