bild

bild

torsdag 12 april 2012

Hemkört

Äntligen har 11-åringens coola bäddfåtölj kommit!
Fint av IKEA att skicka den ända till dörren utan kostnad, men jag hade hellre tagit den under armen när jag ändå hade kört 25 mil till varuhuset. Nå.
Nu ska det bli så snyggt, så snyggt här!
En tripp till soptippen blir det också.
Och som av en händelse får vi långväga nattgäster imorgon.
Nettans B&B kommer då att kunna erbjuda logi för två personer på följande platser:
Tv-rummets hörnbäddsoffa,
Lilla bäddsoffan i barnens tv-rum,
Utdragsdubbelsängen i 5-åringens rum,
Eller fritt val mellan de tre sovplatserna på 11-åringens rum.
Haha.
Som i Haha - jag verkar tydligen samla på sovplatser.
Det är herr H och lilla A från fjällvärlden som kommer på besök.
De bor ju så magiskt vackert där man kan fiska i Vindelälven rätt ut från köksfönstret så det blir svårt att kontra med upplevelser.
Men jag tänkte i alla fall att vi skulle bestiga fjället(!) här i byn och sedan åka pulka ned. Följt av en smarrig grillmiddag borde det bli en fin eftermiddag. Särskilt som herr H är den enda jag mött som är lika galen i mat som jag.
Förresten kom jag att tänka på en söt brittisk film nu. Måste se om jag hittar ett klipp....

2 kommentarer:

  1. Hm, det kanske vore något med en bäddfåtölj i barnens rum... och här duggar ju IKEA tätt, har två stora inom 40 minuters körväg. (räknas väl som i grannskapet med norrländska mått mätt)

    SvaraRadera
  2. Apropå bestiga fjäll va?

    Jag kunde bara tänka "Daffyd - the onley gay in the village". =) Bra med sovplatser. Och gott med grillat. Fan om jag kunnat sitta under bordet med er och gnaga.

    SvaraRadera