bild

bild

torsdag 7 juni 2012

Bajsdag

Nä, det här går inte bra.


För trött för att göra nåt,
För rastlös för att låta bli,
För spänd för att lägga mig,
För slut för att hålla mig upprätt,
För mycket ångest för att vara hemma själv,
För ynklig för att träffa nån.


Ibland känns det som att hela livet är ett enda jävligt moment 22.


Jag löste med nöd och näppe ett korsord med svårighetsgrad 1 uggla.
Jag som brukar ge mig på såna med 5 ugglor.


Jag skulle koka kalops...
Men nu har jag intalat mig själv att köttet måste ligga i mikron i flera timmar trots att det redan är tinat. Allt för att slippa skära några tärningar.


Jag har satt ut alla hundarna i hundgården för att slippa gå en promenad.


Minsta motståndets lag. Som jag.....förstås inte hanterar särskilt bra.




I övrigt har jag planterat en liten blomma. Men i vad? Nån som vet? Pipen funkar i alla fall bra som avrinning. Vi köpte ju vårt ödetorp med inventarier och allsköns bråte. 16 år senare hittar jag fortfarande nya saker i uthusen.

1 kommentar: