bild

bild

söndag 3 juni 2012

Clownmask

Veckans andra ansiktsmask.
15-åringen säger att jag ser ut som 28. Kanske är det mitt nyfunna intresse för skönhetsvård som gör det.
Kanske också bäst att dra ner innan jag ser ut som 17.
Oahahaha!


Igår kväll stormade vår stora studsmatta iväg. Det är inte ofta vindarna hittar till vårt avlägsna hörn av skogen, så det måste verkligen ha varit busväder.
Jag kan bara minnas två gånger tidigare då det stormat här:
Dagen efter min 30-årsdag då min present, ett jätteparasoll, knäcktes.
Dagen efter en annan födelsedag då mamma och hennes sambo + svärfars hade gått ihop och köpt en fin paviljong med metallstomme. Ja, den knäcktes också.


Men som sagt, jag tycker det är mysigt när regnet piskar mina smutsiga fönster. Lite katastrofkänsla liksom. Och ändå betydligt tryggare när det är oväder utanför det egna jaget än inuti. Nu fattas det bara lite åska för att det ska bli fulländat. Och snö. Jag har fått rapporter att det har snöat lite överallt här i närheten så det är inte omöjligt.


Senare idag ska vi bort på fika. Och enligt minsta motståndets lag hoppar vi därför över lunchen. Helgmattider är annars inte det lättaste. Inte när småtrollen kliver upp mellan 05 och 06 och är hungriga och de andra måste väckas framåt senförmiddan för att ens kliva upp alls. Igår hade vi tex två LAN-ande nästantonåringar som åt schwarzvaldtårta till frukost/lunch/mellis.
Vi ska till fina S och herr T. Det som är lite speciellt med det är att de också har fem barn. Hehe.


Å. Apropå ansiktsmasker förresten. Idag ska barnen få göra gipsmasker. Jag hade helt glömt bort att jag köpt gips för länge sedan. Kan bli kul. Kaos i och för sig. Men dock.


I natt drömde jag om en björn. Det var länge sedan nu. Jag trodde att det betydde att jag mådde bättre. Björnfobi är inte att leka med. Jag hör dem överallt när jag går med hundarna i skogen. Och så fort hundarna stannar upp och vädrar vill jag bara lägga benen på ryggen. I natt ville jag skjuta björnen. Vilket jag tolkar som en nyfunnen handlingskraftighet. Jag hade ett par kompisar med mig som är jägare, men de hindrade mig. Otippat. Särskilt som björnen var på min egen tomt och barnen var ute.

1 kommentar:

  1. Gillar oxå när det regnar och särskilt nu när vi sått gräsmattan. Annars hade jag fått vandrat som en osalig ande fram och tillbaka och vattnat och vattnat... Nu vandrar jag istället som en osalig ande fram och tillbaka och räknar ner till att taxin kommer och hämtar mig. Mycket bättre....

    SvaraRadera