bild

bild

torsdag 21 juni 2012

Da´n före doppareda´n

Badtunna fylld - check!
Kanterna på gräsmattan klippta - check!
Potatissallad gjord - check!
Skräp i bränngropen eldat - check!


Jodå. Det känns som om Dårhuset är redo för midsommar.
Själv är jag mer än redo. Jag hade redan tänkt ut min outfit men så var jag hos kära I över en vegansk middag och botaniserade bland hennes avlagda klänningar och kom hem med en hel kasse. Ett angenämt problem förvisso.
Vad som är mindre angenämt är att jag har helt slut litium. Ilade till apoteket för att hämta ut men snopet nog hade jag slut recept. Så nu blir det att ringa akut och hoppas att någon hinner skriva ut medicinen till imorgon. Då har jag ändå hoppat över nog så många piller. Inte bra, inte bra. Men det kan ju bli en skruvad och sprallig midsommar i alla fall, hahahahaha!


Nä. Det var nåt annat jag skulle skriva, tror jag minsann. Men nu blev jag stressad. Herr B väntar nämligen med en film. 


8-åringen botar skalbaggefobi hos 6-åringen genom att tejpa fast honom och låta baggen krypa runt.

2 kommentarer:

  1. Nettan - önskar dig och hela "konkarongen" en fantastisk midsommar!! Och HOPPAS verkligen ni stör galen-grannen!! :)))) Men du - för att ha alltför lite energireserver, gör du alltför mycket. Du MÅSTE hushålla med Nettan-lööv. Annars tar det slut för fort.. :(((

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Det kan bli en intressant midsommar alltså. Fast du är ju intressnat både med och utan litium. Ju. Kram!

    SvaraRadera