bild

bild

fredag 1 juni 2012

En sån där dag

Idag skulle min lilla farmor ha fyllt 85 år.
Jag tycker det är lite jobbigt med datum som för evigt är inristade i minnet samtidigt som personen inte finns kvar att firas.
Jag vet liksom inte vad jag ska göra med alltihop.
När det gäller mormor och morfar har jag ju graven bara några kilometer bort. Det hjälper lite.
Men farmors grav är inte här.
Nå.


Igår kväll fick jag en moppe. Ba så där.
Jag vet inte om jag är på väg tillbaka i barndom, men det känns i alla fall löjligt kul.
Jag hade aldrig moped när det begav sig. Sånt hade vi aldrig råd med. Så nu ska jag ta igen det, haha.
Tydligen är jag skitdålig på att köra så det krävs nog en del övning.


Idag tar jag dock bilen. För enkelhets skull. Jag ska nämligen handla allt till smörgåstårtorna. Jag hade tänkt dra täcket över huvudet, men men. Lika bra att få det gjort. Och med tanke på hur mycket jag kommer att glömma kan det vara bra med ett par dagar tillgodo.





1 kommentar:

  1. Obetalbar bild. Fatta att ta smörgåstårtorna på moppen. På släå kanske?

    Jobbigt med datum. Datum med minnen. Uff.

    SvaraRadera