bild

bild

tisdag 19 juni 2012

Jamen kom igen då!

Det var väl ett ynkligt åskoväder.
Men det var i alla fall läckert för ett par timmar sedan. Innan det bröt ut.
Luften stod alldeles still och alla fåglarna hade tystnat.
Ah, jag gillar åska!
Kanske gillar jag inte lika mycket det faktum att ovädret gör så att sommarfesten på dagis i kväll måste hållas inomhus. Men det är smällar man får ta.
Likaså att kugga på moppeteorin med ett ynka poäng när man prioriterat dataspelande framför plugg. Hoppas att han lärde sig nåt av det i alla fall. Spotta i nävarna och ta nya tag är annars inte riktigt 15-åringens grej.
I övrigt har jag handlat till midsommarpartajet. INNAN jag och väninnorna ska träffas och planera, haha. Nej men inte är väl JAG en kontrollmänniska?
Nå. Planeringen ikväll kan väl då istället fokusera på sånt som är viktigare. Det vill säga dricka vin.
Och det är inte så att jag kör över dem, om ni trodde det. Nej då, de får ta med precis vad de vill och så täcker jag upp resten med mitt beredskapslager. Enkelt och smidigt.
Om en liten stund åker jag och den buttre 15-åringen till tandläkaren (nej, han har verkligen ingen bra dag stackarn). Han har en tand som vägrar komma fram och nu blir det bestämt om det blir operation. Plus att de ska mäta det absolut osynliga överbettet en gång till och eventuellt plåga honom med tandställning också.
Fram tills tandläkarbesöket isolerar han och herr B taket i sommarrummet.
Hoppas att det blir lite plåster på såren för en skitdag att jag lagar hans favoritmiddag i alla fall.

1 kommentar:

  1. Ingen bra dag för en femtonåring. Hoppas mamman får en bättre kväll!!

    SvaraRadera